بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940001815
نویسنده : سیدمهدی میرکاظم نژاد
عنوان پایان نامه : تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری شرکت (مطالعه موردی شعب بانک مسکن استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :رضا آقاجان نشتایی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: تحقیق حاضر، با هدف بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری شرکت (مطالعه موردی شعب بانک مسکن استان گیلان)، انجام شد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی، از حیث روش جمع آوری داده ها پیمایش از نظر ماهیت، توصیفی- علّی و مبتنی بر معادلات ساختاری محسوب می گردد. جامعه آماری پژوهش شعب بانک مسکن در استان گیلان می باشند که تعداد 50 شعبه به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه برای پژوهش انتخاب شدند. ابزارگردآوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه ی مرجع است که در میان مدیران، معاونین و کارشناسان ارشد شعب انتخابی توزیع گردید. در این پژوهش به منظور آزمون فرضیات از نرم افزار های SPSS 20 و smart pls 2 بهره گرفته شده. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان دادند که بازارگرایی تاثیر مثبت و معناداری بر تعهد کارکنان، رضایت مشتری، افزایش سهم بازار، بهبود حجم فروش، تقویت نرخ بازگشت سرمایه و نرخ بازگشت دارایی دارد. در واقع، نتایج تحقیق دلالت بر این دارند که بازارگرایی بر عملکرد تجاری شعب بانک مسکن استان گیلان تاثیر معناداری دارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: بازارگرایی، تعهد کارکنان، رضایت شغلی، سهم بازار، حجم فروش، بازگشت سرمایه، بازگشت دارایی  
تاريخ دفاع : 1396-06-11