بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930356684
نویسنده : مژده هادیپور بهمبری
عنوان پایان نامه : تاثیر آموختن زبان از طریق بازیهای زبانی بر یادگیری املای صحیح زبان دوم در دانشآموزان ایرانی دوره اول متوسطه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر ریحانه شیخی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف این مطالعه بررسی تاثیر به کارگیری بازیهای زبانی به عنوان فعالیت کلاسی بر مهارت املایی دانش آموزان سطح ابتدایی است. شرکت کنندگان شامل 64 دانش آموز موسسه زبان سروش بودند که از بین 70 دانش آموز، با استفاده از روش پیرسون برای جمع آوری نمونهای همگن انتخاب شدند. مطالعه شامل یک گروه شاهد و یک گروه مورد آزمایش بود. در این مطالعه، گروه مورد آزمایش طی 12 جلسه تحت مداخله قرار گرفت. بر اساس نوع مداخلهی این تحقیق، به گروه مورد آزمایش در پایان هر جلسه به مدت 15 دقیقه با انجام 4 بازی املای کلمات آموخته شد. مداخله به صورت سه بار در هفته به مدت 4 هفتهی متوالی انجام گرفت. به منظور تعیین اثر بازی بر مهارت املایی دانش آموزان سطح ابتدایی، دادههای جمعآوری شده پیش و پس از مداخله، هم در گروه شاهد و هم گروه مورد آزمایش بوسیله آزمون t زوجی مورد مقایسه قرار گرفت. سپس از آزمون t مستقل به منظور بررسی تفاوت عملکرد دو گروه شاهد و مورد استفاده شد. نتایج ذکر شده بیان نمود که گروه مورد آزمایش عملکرد بهتری نسبت به گروه شاهد با در نظر گرفتن تاثیر بازیها بر مهارت املایی دانش آموزان سطح ابتدایی داشتند.
كلمات كليدي : طریق بازیهای زبانی
یادگیری املای صحیح
تاريخ دفاع : 1395-6-31