بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 900788539
نویسنده : حميدرضا بناكار بهروزحسيني
عنوان پایان نامه : بررسی ابعاد ارزش ويژه برند بر پاسخگویی مشتریان بر اساس مدل CBBE
(مورد مطالعه: شرکت های بیمه خصوصی شهر رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , فريدون عبدصبور,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
برندها اغلب به عنوان يكي از ارزشمندترين دارايي هاي يك سازمان ديده مي شوند. ارزیابی برند با استفاده از مفهوم ارزش ویژه برند امکان پذیر است. شناخت ابعاد ارزش ويژه برند به شركت ها كمك مي كند تا آگاهانه برنامه هاي بازاريابي را تدوين و براي اجراي آنها هزينه كنند. عواملی چون کیفیت ادراك شده، تمایل به پرداخت قیمت بالاتر، محبوبیت برند، منحصر به فرد بودن و... ابعاد تشکیل دهنده ي ارزش ویژه برند هستند.هدف این پژوهش سنجش ابعاد ارزش ویژه برند بر پاسخگویی مشتریان شرکت های خصوصی بیمه شهر رشت می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی است و از نظر هدف پژوهش از نوع پژوهشهای کاربردی محسوب میشود. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان شرکت های بیمه های خصوصی شهر رشت می باشند. حجم نمونه 384 نفر محاسبه گردید. روش نمونهگیری در این پژوهش به صورت نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس است. به منظور سنجش روایی پژوهش از روایی محتوایی استفاده شده است و پایایی پژوهش نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأئید قرار گرفت. داده ها به کمک نرم افزارهایspss24 و 2smart pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پس از تحلیل داده های پرسشنامه، مشخص شد که از میان ابعاد تشکیل دهنده ارزش ویژه برند، آگاهی از نام برند بیشترین و کیفیت ادراک شده مشتریان کمترین ارتباط را با پاسخگویی مشتریان دارا هستند.
كلمات كليدي : مشتريان
تاريخ دفاع : 1396-6-8