بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940105680
نویسنده : اسماعیل پرتقالی
عنوان پایان نامه : تأثیر قابلیت های بازاریابی اینترنتی بر رشد بازار بین المللی (مورد مطالعه: محصولات شرکت سهامی شیر ایران – پگاه)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : بازاریابی اینترنتی تمرکز کلیه فعالیت¬ها در جهت انطباق و توسعه راهبردهای بازاریابی در فضای مجازی شامل وب سایت، شبکه های اجتماعی و سایر منابع آنلاین است. بازاریابی اینترنتی شامل اجزای بازاریابی مستقیم وغیرمستقیم و به کارگیری سایر فناوری ها جهت ارتباط کسب وکار با مشتریان می شود. پیاده سازی موفق برنامه¬های بازاریابی مزایای متعددی برای سازمان به همراه دارد و می تواند یک راه اثربخش جهت دستیابی به برخی اهداف مانند آگاهی از برند و ارتباطات و به دنبال آن، رشد وتوسعه بازار شرکت در سطح ملی و بین¬المللی باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر، سنجش تأثیر قابلیت¬های بازاریابی اینترنتی بر رشد بازار بین المللی محصولات شرکت سهامی شیر ایران(پگاه) می¬باشد. پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی می¬باشد. جامعه آماری پژوهش شامل 16شرکت وابسته به صنایع شیر ایران( پگاه) در سطح کشور می¬باشد که به روش نمونه گیری خوشه¬ای انتخاب شدند و حجم نمونه با توجه به تعداد 660 نفر پرسنل بخش بازاریابی اینترنتی این شرکت¬ها و به روش فرمول کوکران 243 نفر در نظر گرفته شده-است. ابزار جمع¬آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد می¬باشد و داده¬ها با استفاده از نرم افزار SPSS21 و LISREL8.5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته¬های پژوهش نشان داد که قابلیت¬های بازاریابی اینترنتی از طریق گرایشات استراتژیک بین¬الملل و قابلیت¬های شبکه¬های بین¬الملل بر رشد بازار بین¬الملل در شرکت سهامی شیر ایران تأثیر مثبت و معناداری ندارد. در ادامه بر اساس نتایج ویافته¬های مربوط به آزمون فرضیات پژوهش، پیشنهاداتی ارائه داده شده¬است.
كلمات كليدي : بازاریابی، قابلیت¬های بازاریابی اینترنتی، رشد بازار بین¬الملل، شرکت سهامی شیر ایران(پگاه).
تاريخ دفاع : 1396-05-11