بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940264252
نویسنده : شهرام توانا
عنوان پایان نامه : تبیین مسئولیت پذیری اجتماعی شهرداری¬های استان گیلان با تاکید بر نقش آمیخته بازاریابی سبز و جذب سرمایه¬گذار (مورد مطالعه: حوزه مدیریت پسماند)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا رضایی کلیدبری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : در این پژوهش به بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی سبز بر مسئولیت¬اجتماعی با میانجی¬¬گری عوامل نسل سوم بازاریابی سبز (رضایت و سودآوری) پرداختیم. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش انجام، توصیفی و از نوع پیمایشی و علی است. جامعه آماری پژوهش، خبرگان حوزه مدیریت پسماند در استان گیلان در نظر گرفته شد که تعداد آن¬ها 130 نفر بود. پرسشنامه به روش سرشماری توزیع گردید و در مجموع 117 پرسشنامه مناسب و بدون نقص جمع‌آوری شد و مورد تجزیه¬وتحلیل قرار گرفت. پرسشنامه شامل 10 سؤال باز و 25 سؤال بسته می¬باشد. روایی پرسشنامه به سه روش روایی محتوا، روایی همگرا به روش فورنل و لارکر با استفاده از معیار AVE و روایی واگرا به روش فورنل و لارکر بررسی و تأیید شد. پایایی آن نیز از طریق سه معیار ضرایب بارهای عاملی، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی موردسنجش قرار گرفت. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده¬ها از مدل¬سازی معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم‌افزار Smart PLS استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که آمیخته بازاریابی سبز (محصول سبز، توزیع سبز، قیمت سبز و ترفیع سبز) بر سودآوری تأثیر مثبت معناداری دارد. سودآوری نیز بر رضایت سرمایه¬گذار و مسئولیت اجتماعی تأثیر دارد. همچنین اثرگذاری رضایت بر مسئولیت اجتماعی مورد تأیید می¬باشد.
كلمات كليدي : محصول سبز، توزیع سبز، قیمت سبز، ترفیع سبز، بازاریابی سبز، مسئولیت اجتماعی
تاريخ دفاع : 1396-6-12