بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940163471
نویسنده : مجتبی غفوری گوراب
عنوان پایان نامه : تبیین تصمیم خرید محصولات سبز توسط مصرف کنندگان (مورد مطالعه: مصرف کنندگان محصولات سبز گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مریم اوشک سرائی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف این مطالعه بررسی عوامل موثر بر تصمیم خرید مصرف کنندگان محصولات سبز در استان گیلان می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 17 سوال براي سنجش کل متغیرهاي تحقیق است. براي سنجش متغیرها نیز از طیف 5 تایی لیکرت استفاده می شود. روایی پرسشنامه توسط نظر اساتید و کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مصرف کنندگان محصولات سبز در استان گیلان می¬باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 386 نفر به عنوان نمونه نهایی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور آزمون فرضیات از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که کلیه فرضیات مورد تایید قرار گرفته است و بیشترین تاثیر را محرک مسئولیت اجتماعی بر تصمیم خرید محصولات سبز داشته است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تصمیم خرید، مسئولیت اجتماعی، محیط زیست، تجربه خرید، مطالبه اجتماعی
تاريخ دفاع : 1396-5-28