بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930310586
نویسنده : سالومه محمدی حسن کیاده
عنوان پایان نامه : مقایسه تاثیر آموزش لغت قبل و بعد از خواندن و درک مفاهیم زبان آموزان ایرانی زیر سطح متوسط
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما () : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : این پژوهش قصد دارد به بررسی و مقایسه تاثیر آموزش لغت قبل و بعد از خواندن و درک مفاهیم زبان آموزان ایرانی زیر سطح متوسط بپردازد. به همین منظور، 60 زبان آموز مونث با رده سنی 12 تا 15 سال در آموزشگاه فرزانگان واقع در رشت از میان 80 زبان آموز از طریق آزمون QPT انتخاب شدند. زبان آموزان به صورت تصادفی در سه گروه آزمایشی (الف،ب،پ) و یک گروه گواه قرار گرفتند. پیش آزمون خواندن (کلوز تست) به شرکت کنندگان برای بررسی توانایی مهارت خواندن اولیه داده شد.پس از معرفی دوره خاص به گروهای آزمایشی و گروه گواه، همچنین در پایان تحقیق پس آزمون به هر 4 گروه برای ارزیابی درک مهارت خواندن اجرا شد.پس آزمون و پیش آزمون برای بررسی پیشرفت ممکن شرکت کنندگان بر حسب پیشرفت مهارت خواندن مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. گرچه،یافته های پژوهش حاضر نشان میدهد که آموزش قبل از خواندن در گروه آزمایشی (الف) خیلی موثرتر از گروه آزمایشی (ب) است. بر اساس نتایج این پژوهش گروه آزمایشی که از آموزش واژگان قبل از خواندن بر توانایی درک مفاهیم موثرتر از آموزش واژگان پس از خواندن درک مفاهیم است.
كلمات كليدي : فعالیت قبل از خواندن،لغت،فعالیت بعد از خواندن
تاريخ دفاع : 1395-06-31