بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930311243
نویسنده : سِیده رضوانه موسوی
عنوان پایان نامه : تاثیر مطالب درسی آموزشی در مقایسه بامطالب درسی اکتشافی بر روی مهارت گفتاری زبان آموزان سطح پیش از متوسطه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجید پورمحمدی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده پژوهش حاضر به بررسی و مقایسه تاثیر مطالب درسی آموزشی در مقایسه بامطالب درسی اکتشافی بر روی مهارت گفتاری زبان آموزان سطح پیش از متوسطه خارجی می پردازد. به همین منظور، 40 زبان آموز مونث با رده سنی 13 تا 15 سال در آموزشگاه سفیر واقع در سنگر از میان80نفر زبان آموز از طریق آزمون QPT انتخاب شدند. زبان آموزان به صورت تصادفی در یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه قرار گرفتند. زبان آموزان هر گروه به یک کلاس شامل 20 زبان آموز تقسیم شدند. نخست یک آزمون مهارت گفتاری اجرا شد که از پیش با شاخص اعتبار 639/. بر روی 15 زبان آموز آزمایش شده بود. سپس گروه آزمایشی نوع اکتشافی از مطالب و گروه گواه نوع آموزشی را طی 21 جلسه دریافت نمودند.در نهایت تمام گروه ها در یک آزمون مهارت گفتاری شرکت کردند. نتایج به دست آمده نشان داد که گروه آزمایشی با بکارگیری نوع اکتشافی مطالب در مقایسه با گروه دیگر به مهارت گفتاری بیشتری دست یافت. طبق یافته های این پژوهش، دبیران میتوانند با بکارگیری نوع آموزشی به پیشرفت مهارت گفتاری فراگیران کمک کنند.  
كلمات كليدي : یشرفت مهارت گفتاری
تاريخ دفاع : 1395-6-31