بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930349725
نویسنده : لیلا پور غلامي
عنوان پایان نامه : استفاده از پر رنگ کردن به عنوان بهینه سازی متنی بر یادگیری فرم مجهول زبان آموزان دبیرستانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده پژوهش حاضر به بررسی تاثیر استفاده از پررنگ کردن به عنوان بهینه سازی متنی بر یادگیری فرم مجهول زبان آموزان دبیرستانی می پردازد. به همین منظور، آزمون QPT برای 80 زبان آموز ایرانی در دبیرستان شرف واقع در بندرانزلی اجرا شد. بدین ترتیب 60 زبان آموز پایین تر از سطح متوسط برای این پژوهش انتخاب شدند و سپس به یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه تقسیم شدند، هر گروه شامل 30 زبان آموز شد. سپس یک آزمون مهارت گرامر برای هر دو گروه اجرا شد تا مهارت گرامر زبان خارجی ارزیابی شود. آزمون توسط پژوهشگر طرح شد و اعتبار آن محاسبه گردید. گروه آزمایشی متن هایی را با ساختار مجهول پررنگ شده دریافت نمودند . گروه گواه متن هایی را در شکل معمول دریافت نمودند. دوره ی آموزشی 10 جلسه به طول انجامید. در نهایت هر دو گروه در یک آزمون مهارت گرامر شرکت نمودند. یک آزمون T با دو نمونه ی مستقل و یک آزمون T با دو نمونه ی همبسته اجرا گردید و از طریق SPSS بررسی شد و نتایج به دست آمده نشان داد که پر رنگ کردن به عنوان بهینه سازی متنی بر یادگیری فرم مجهول زبان آموزان دبیرستانی تاثیر مثبت دارد. طبق یافته های این پژوهش، پررنگ کردن به عنوان بهینه سازی متنی می تواند به عنوان یک روش مناسب در تدریس فرم مجهول انگلیسی به دانش آموزان ایرانی به کار برده شود. معلمان و تدوین کنندگان مطالب درسی هرگاه قصد دارند توجه زبان آموزان را به ساختارهای خاص جلب کنند می توانند از پر رنگ کردن به عنوان بهینه سازی متنی استفاده کنند.
كلمات كليدي : انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی اتگلیسی به عنوان زبان دوم فراگیری زبان بهینه سازی متنی
تاريخ دفاع : 1395-11-27