بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920632731
نویسنده : مهدی نوری
عنوان پایان نامه : رابطه رفتار اخلاقی فروشنده با رضایت، اعتماد و وفاداري بیمه‌گذاران بیمه¬ عمر (مطالعه موردی بیمه¬ی آسیا شهرتالش)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :احمد قنبریان بروجنی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده پژوهش حاضر به بررسی رابطه رفتار اخلاقی فروشنده با رضایت، اعتماد و وفاداري مشتریان در بیمه‌هاي عمر بیمه‌ی آسیا شهرستان تالش انجام شده است. تحقیق حاضر دارای شش فرضیه به شرح زیر است: 1. تأثیر رفتار فروش اخلاقی بر وفاداري مشتري از طریق متغیرهاي میانجی رضایت مشتري و اعتماد مشتري به شرکت، بیشتر از تأثیر مستقیم رفتار فروش اخلاقی است. 2. رفتار فروش اخلاقی، تأثیر مثبتی بر وفاداري مشتري دارد. 3. رضایت مشتري، تأثیر مثبتی بر وفاداري مشتري دارد. 4. اعتماد مشتري به شرکت، تأثیر مثبتی بر وفاداري مشتري دارد. 5. رفتار فروش اخلاقی، تأثیر مثبتی بر رضایت مشتري دارد. 6. رفتار فروش اخلاقی، تأثیر مثبتی بر اعتماد مشتري به شرکت دارد. روش تحقیق حاضر توصیفی - تحلیلی بوده و از نظر هدف کاربردی محسوب می‌شود. جامعه آماری این تحقیق شامل بیمه‌گذاران بیمه‌ی آسیا در شهرستان تالش بوده و شیوه نمونه گیری دراین تحقیق به صورت تصادفی ساده است که 215 نفر برای نمونه جامعه آماری تحقیق حاضر در نظر گرفته شد. روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق میدانی وابزار آن پرسشنامه می‌باشد. جهت اثبات روایی پرسشنامه از روش روایی محتوی وجهت تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق از روش مدلسازي معادلات ساختاري استفاده شد که در نهایت تمامی فرضیه‌ها تائید شدند.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: رفتار فروش اخلاقی، رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان، اعتماد مشتری، بیمه‌ی عمر
تاريخ دفاع : 1395-6-31