بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940234684
نویسنده : سلمان عطائی
عنوان پایان نامه : بررسی تأثیر مشتری مداری بر عملکرد صادراتی از طریق ارتباطات و تعهد رفتاری شرکت‌های صادرکننده استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهرداد گودرزوند چگینی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه با توجه به گرایش شرکت ها به جهانی شدن، صادرات به عنوان معمول ترین راه پیش روی بنگاه ها، خصوصاً بنگاه های کوچک و متوسط، برای ورود به بازارهای خارجی شناخته شده است. یکی از مهمترین دلایل این امر این است که صادرات به منابع کمتری نیاز دشته و ریسک کمتری دارد، در این پژوهش از مدل الترن و تیودران، (2015) استفاده شده است. براین اساس ، مهم ترين مؤلفه هاي تاثیرگذار بر عملکرد صادرات، مشتری مداری از طریق تعهد رفتاری و ارتباطات است. روش تحقیق از نظر نوع، توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکت های صادر کننده استان گیلان می باشند. جامعه آماری این تحقیق، شرکت های صادر کننده استان گیلان به تعداد 74 شرکت می باشند. سطح تحلیل سازمانی است طبق جدول مورگان حجم نمونه 64 شرکت می باشد، روش نمونه‌گیری غیراحتمالی در دسترس است. ابزار جمع آوری داده ها در تحقیق حاضر پرسشنامه ای با طیف 5 گزینه ای است. روائی پرسشنامه تائید شد. تمامي عامل¬ها ضريب پايايي ترکيبي وآلفای کرونباخ بالای 7/0 مي-باشد؛ جهت تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از آزمون آماری مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار های اس پی اس ای و پی ال اس استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق نشان می دهد که : مشتری مداری با تعهد رفتاری در شرکت های صادرکننده استان گیلان رابطه دارد. مشتری مداری با ارتباطات در شرکت های صادرکننده استان گیلان رابطه دارد. ارتباطات با تعهد رفتاری در شرکت های صادرکننده استان گیلان رابطه دارد. مشتری مداری از طریق ارتباطات و تعهد بر عملکرد صادراتی تاثیر دارد.
كلمات كليدي : مشتری مداری، ارتباطات، تعهد، عملکرد صادراتی، شرکت های صادراتی استان گیلان.
تاريخ دفاع : 1396-06-26