بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930388879
نویسنده : فرگل محمد خواه صومعه سرايي
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر مشتری مداری بر افزایش عملکرد صادرات با نقش میانجیگری تعهد رفتاری و ارتباط با مشتری (مطالعه موردی: شرکت‌های صادراتی استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده رسیدن به عملکردی با سطح بالا در یک زمینه ی صادراتی، به دلیل فواصل فیزیکی و تفاوت های فرهنگی شرکای تجاری مستقل و موقعیت های رقابتی گوناگون، چالشی بسیار اساسی و مهم می باشد. مطالعه حاضر به بررسی تاثیر مشتری مداری بر بهبود عملکرد صادراتی شرکت‌های تولیدی استان گیلان پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی- پیمایشی و مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری است. در این راستا محقق با استفاده از پرسشنامه استاندارد به بررسی نظرات نمونه انتخابی از جامعه آماری پرداخته است. همچنین با توجه به پیشینه و فرضیه‌های تحقیق، مدلی برای نشان دادن تاثیر مشتری مداری بر عملکرد صادراتی شناسایی شده که برازش آن طبق خروجی پی ال اس در حد مناسب نشان داده شد و با استفاده از این نرم افزار آزمون شد. نتایج نشان داد که مشتری مداری بر تعهد رفتاری و ارتباط با مشتری تاثیرگذار است. همچنین ارتباط با مشتری بر عملکرد صادراتی شرکت ها؛ ارتباط با مشتری بر تعهد رفتاری مشتری تاثیرگذار است. و در پایان نشان داده شد که مشتری مداری از طریق متغیر ارتباط با مشتری بر عملکرد صادراتی شرکت‌ها تاثیرگذار می‌باشد. واژگان کلیدی: مشتری مداری، عملکرد صادارتی، معادلات ساختاری، تعهد رفتاری
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: مشتری مداری، عملکرد صادارتی، معادلات ساختاری، تعهد رفتاری
تاريخ دفاع : 1395-11-30