بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940007247
نویسنده : سيد مهدي قاسم زاده
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر کارآفرینی گرایی و قابلیت های بازاریابی بر عملکرد سرمایه گذاری های جدید شرکت های صادراتی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چكيده هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر کارآفرینی گرایی و قابلیت های بازاریابی بر عملکرد سرمایه گذاری های جدید شرکت های صادراتی استان گیلان می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی می باشد. زیرا علاوه بر توصیف وضع موجود به آزمون فرضیه ها بر حسب روابط مبتنی بر پیش بینی می پردازد و از آنجا که نتایج آن مورد استفاده شرکت های صادراتی استان گیلان قرار می گیرد کاربردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل همه شرکت های صادراتی استان گیلان باشد. از آنجا که حجم جامعه آماری محدود و مشخص می باشد برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده است. تعداد کل شرکت های صادراتی استان گیلان 85 شرکت بوده که از بین آن ها 63 تا شرکت فعال می باشند. مطابق جدول مورگان حجم نمونه برابر 55 شرکت برآورد شده است. روش نمونه گیری مورد استفاده در این تحقیق روش نمونه گیری خوشه ای می باشد. برای گردآوری اطلاعات در این تحقیق از پرسشنامه استاندارد مارتین و همکاران، 2015 استفاده شده و براي تجزيه وتحليل داده هاي اين تحقيق از نرم افزار spss در بخش آمار توصيفي با استفاده از ميانگين،انحراف معيار،بيشترين و كمترين مقدار و در بخش آمار استنباطي با استفاده از نرم افزارlisrel جهت آزمون فرضیات و تجزيه و تحليل داده ها بهره گرفته شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات بیانگر این است که کارآفرینی گرایی و قابلیت های بازاریابی بر عملکرد سرمایه گذاری های جدید شرکت های صادراتی استان گیلان تاثیر دارد. واژگان کلیدی: صادرات، بازاریابی، کارآفرینی، عملکرد مالی
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: صادرات، بازاریابی، کارآفرینی، عملکرد مالی
تاريخ دفاع : 1396-5-30