بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940241627
نویسنده : هانیه تقی زاده فشکچه
عنوان پایان نامه : تاثیر تبلیغات شفاهی بر تمایل به استفاده از خدمات بیمه با مطالعه اثر میانجی کیفیت ادراک شده و تصویر شرکت در میان مشتریان شرکت بیمه ایران رشت
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه، بخش خدمات دستخوش آن چنان تغييراتي شده است كه در طول تاريخ خود تجربه نكرده است. اين تغييرات هم بر ساختار صنعت و هم بر ماهيت رقابت تاثير گذاشته اند. جاي تعجب نيست كه در اين محيط پرچالش همراه با تغييرات شتابنده، موسسات خدماتي مجبور شده اند واكنش خود را نسبت به بازار تغيير دهند و كمتر روي محصولات و بيشتر بر مشتريان و رقابت متمركز شوند. يكي از صنايع خدماتي بسيار با ارزش، صنعت بيمه است كه به نوعي باعث توسعه روزافزون در جامعه مي شود . هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر تبلیغات شفاهی بر تمایل به استفاده از خدمات بیمه با مطالعه اثر میانجی کیفیت ادراک شده و تصویر شرکت در میان مشتریان شرکت بیمه ایران رشت می باشد. اين تحقيق به لحاظ هدف كاربردي و به لحاظ روش انجام تحقيق، توصيفي از نوع پیمایشی مي باشد زيرا علاوه بر توصيف وضع موجود به كشف روابط هريك از متغيرهاي تحقيق با استفاده از آزمون مدليابي معادلات ساختاري مي¬پردازد، به علاوه ازاين جهت كه نتايج مورد انتظار آن را مي توان در شرکت بیمه ایران به كار برد از نوع كاربردي مي باشد. جامعه آماری این تحقيق شامل همه مشتریان شرکت بیمه ایران رشت می باشد. با توجه به این که حجم جامعه آماری نا محدود می باشد برای تعیین حجم نمونه از فرمول تعیین حجم نمونه از جامعه نامحدود استفاده شده است، بنابراین حجم نمونه برابر 384 نفر برآورد گردید. در این تحقیق از روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس استفاده شده است. در این پژوهش ابزاری که با آن به سنجش و اندازه گیری متغیرهای مورد نظر پرداخته شده است پرسشنامه محقق ساخته می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار spss و همچنين لیزرل استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات بیانگر این است که تبلیغات شفاهی بر تمایل به استفاده از خدمات بیمه با مطالعه اثر میانجی کیفیت ادراک شده و تصویر شرکت در میان مشتریان شرکت بیمه ایران رشت تاثیر دارد.
كلمات كليدي : کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، تبلیغات شفاهی، تمایل مشتریان
تاريخ دفاع : 1396-6-11