بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920047178
نویسنده : بهنام وکیلی
عنوان پایان نامه : تاثیر شخصیت برند و کیفیت ادراک شده بر تمایل به خرید و وفاداری مشتری (مطالعه موردی: بیمه ایران در شهر اردبیل)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سعید باقرسلیمی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : توجه به رفتار خرید مصرف کننده یکی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر توجه بسیار زیادی به آن شده است و این موضوع برای کلیه ی سازمان ها اعم از خدماتی و تولیدی حائز اهمیت است. در این میان رفتار مصرف کننده و تمایل آن برای تداوم رفتار خرید یکی از مهمترین موضوعاتی است که در مقوله ی رفتار مصرف کننده مورد توجه قرار گرفته است. لذا هدف اصلی تحقیق تاثیر شخصیت برند و کیفیت ادراک شده بر تمایل به خرید و وفاداری مشتریان بیمه در شهر اردبیل است. در این راستا محقق سوال اصلی خود را نیز به اینصورت مطرح کرده که تاثیر شخصیت برند و کیفیت ادراک شده بر تمایل به خرید و وفاداری مشتریان بیمه های ایران چگونه است؟ لذا پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی است. جامعه ی آماری پژوهش کلیه ی مشتریان بیمه ی ایران در شهر اردبیل می باشد. روش نمونه گیری در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس است. در این تحقیق مشتریانی که حداقل دو سال سابقه ی استفاده از خدمات بیمه ی ایران به صورت متوالی را دارند، به عنوان جامعه ی هدف انتخاب شده اند.ابزار جمع آوري اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه است. کلیه ی تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل انجام شده است. براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتيجه ي پژوهش حاكي از تاثیر مثبت و معنی دار کیفیت خدمات برتمایل به خرید در مشتریان بود. از سوی دیگر تاثیر مثبت و معنی دار کیفیت خدمات ادراک شده و شخصیت برند بر وفاداری مشتریان به تایید رسیده است. نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده و تمایل به خرید نیز در رابطه ی بین شخصیت برند و وفاداری مشتریان به تایید رسیده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: وفاداری مشتریان، تمایل به خرید، کیفیت خدمات، شخصیت برند، بیمه ی ایران.
تاريخ دفاع : 1394-11-29