بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 910582015
نویسنده : الگا زادمهر
عنوان پایان نامه : بررسی کیفیت خدمات الکترونیک با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره مورد مطالعه ( بیمارستان های آریا، قائم، گلسار)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سید مظفر میربرگ کار, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : حمیدرضا رضایی کلیدبری, کامبیز شاهرودی, استاد مشاور نداشتم,
چكيده : فناوری اطلاعات و توانمندی های چشمگیر آن در ایجاد تغییر و تحولات مثبت، در کنار امکان افزایش کارآیی و اثربخشی در صنایع و بنگاه های تجاری، موجب توجه روزافزون به این فناوری و ارایه کاربردها و جلوه های بیشتری از آن شده است. یکی از این حوزه ها که برای انسان از اهمیت بیشتری برخوردار است، صنعت مراقبت های بهداشتی و خدمات بهداشت و درمان است. کاهش هزینه های خدمات بهداشتی و درمان و نیز ارایه خدمات بهداشتی و درمان با کیفیت به یک اولویت جهانی تبدیل شده است. به علت استفاده هر چه بیشتر از خدمات الکترونیک بیش از هر زمان دیگر نیاز به استفاده از خدمات الکترونیک در زمینه مراقبت های بهداشتی احساس می شود در این پژوهش به دنبال آن هستیم که به این سوال کلی پاسخ داده شود که چگونه می توان به کمک تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره ، مناسب ترین بیمارستان را از نظر ارائه خدمات الکترونیکی انتخاب نمود. در این تحقیق از روش شناسی کیفیت خدمات (SERVQUAL) و از معیارهای مربوط به کیفیت خدمات الکترونیک استفاده خواهد شد که دارای ۶ معیار اصلی عوامل محسوس، پاسخگویی، قابلیت اطمینان، کیفیت اطلاعات، تضمین و همدلی می باشدو۱۹ زیرمعیار می باشد. این تحقیق از روش تصمیم گیری چند معیاره (MCDM) استفاده می کند که شامل ترکیب فرآیند تحلیل شبکه ای ((ANP برای بدست آوردن وزن معیارها و (FUZZYTOPSIS) به منظور رتبه بندی ابعاد سروکوال الکترونیک در خدمات مراقبت های بهداشتی می باشد.بر اساس نتایج بدست آمده در تحقیق۳ بیمارستان گلسار، آریا و قائم به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و معیار ها و زیر معیارهای تحقیق که مورد شناسایی قرار گرفته بودند هر کدام رتبه ای را به خود اختصاص دادند. در بین معیارها کیفیت اطلاعات رتبه اول راکسب کرد، تضمین در جایگاه دوم قرار گرفت و قدرت پاسخگویی رتبه آخر را در بین شش معیار کسب کرد. در بین زیر معیارها نیز صحت و درستی اطلاعات و اعتماد مشتریان به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند و زیر معیار مشتری مداری رتبه آخر را کسب کرد.
كلمات كليدي : کیفیت خدماتئ الکتروننیکی،تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره
تاريخ دفاع : 1393-11-25