بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930330250
نویسنده : حسین امیدخواه
عنوان پایان نامه : تاثیر ویژگیهای وب سایت بر روی وفاداری الکترونیکی
(مورد مطالعه کاربران سایت دیجی کالا)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با گذشت كمتر از دو دهه از پيدايش اينترنت شايد هيچ حيطه اي از زندگي انسان را نتوان يافت كه تحت تأثير فناوری ارتباطات و اطلاعات قرار نگرفته باشد. با ايجاد پول الكترونيك و امكان انجام تراكنش هاي مالي از طريق ابزار الكترونيكي و برخط ، تجارت الكترونيك روز به روز گسترش يافته و در حوزه هاي بيشتري از اقتصاد جهاني نفوذ كرده است. توسعه اینترنت روش های خرید را به کلی دگرگون کرده است. امروزه فروشگاه های اینترنتی رقبای جدی بازار سنتی به خصوص در کالاهای دیجیتالی محسوب می شوند. با توجه به اینکه در دنیای کسب و کار ، بهبود و ارتقاء وفاداری مشتریان به عنوان شاخص کلیدی در دستیابی به موفقیت است ، ایجاد وفاداری در بین مشتریان خرید آنلاین نیز که شاهد جهش قابل توجهی بوده از اهمیت بسزایی برخوردار است. از شاخصه های اصلی خرید آنلاین این است که مشتری باید قضاوت و تصمیم خود را بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت در زمینه محصول/خدمات اتخاذ نماید. تصمیم خرید مشتری اغلب بر اساس ویژگیهای ظاهری و ساختاری وبسایت است. با وجود بسط و گسترش خریدهای اینترنتی و رشد روزافزون آن، کمتر تحقیقی به بررسی تاثیر ویژگیهای وبسایت بر روی وفاداری الکترونیکی مشتریان پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق را افرادی که تجربه خرید الکترونیکی از سایت دیجی کالا در استان گیلان را دارند تشكيل مي¬دهند. برای تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شد. تعداد اعضاء نمونه بر این اساس 384 نفر برآورد شده است. جهت نمونه گیری از جامعه آماری تحقیق، با توجه به اينكه ليست اسامي كليه نفرات جامعه در دسترس نبود، از روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس استفاده شد. بدین صورت که بخشی از پرسشنامه ها در بین کاربران سایت دیجی کالا و بخش دیگر هم در بین نمایندگی های دیجی کالا توزیع شد. که پس از جمع آوری 384 پرسشنامه تکمیل شده، کار تحلیل آماری بر روی این پرسشنامه ها انجام گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات در این مطالعه با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مجذورات جزئي (PLS) انجام شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که ویژگیهای لذت بخش و ویژگیهای سودمند وب سایت تاثیر مثبت و معناداری بر تعهد عاطفی و تعهد محاسباتی مشتریان دارد. همچنين نتايج اين مطالعه بيانگر آن است كه تعهد عاطفی و تعهد محاسباتی تاثیر مثبت و معناداری بر اعتماد الکترونیکی مشتریان دارد. از دیگر یافته های این تحقیق این است که تعهد عاطفی، تعهد محاسباتی و اعتماد الکترونیکی تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری الکترونیکی مشتریان دارد.
كلمات كليدي : ویژگیهای لذت بخش وبسایت، ویژگیهای سودمند وبسایت، تعهد عاطفی، تعهد محاسباتی، اعتماد الکترونیکی- وفاداری الکترونیکی
تاريخ دفاع : 1395-6-31