بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930478211
نویسنده : رضا حسن پور درویشی
عنوان پایان نامه : تاثیر رنگ بسته بندی محصول بر روی واکنش مصرف کنندگان برای خرید محصولات غذایی با استفاده از روش نورومارکتینگ
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهدی فدائی اشکیکی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : نرگس دل افروز, ,
چكيده : تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر رنگ بسته بندی محصول بر روی واکنش مصرف کنندگان برای خرید محصولات غذایی با استفاده از روش نورومارکتینگ که در این پژوهش بسته بندی چای بررسی گردیدو این تحقیق در یک دوره زمانی 8 ماهه انجام شد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش روش آزمایشگاهی (نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب پایه) و واکنشهای مغزی توسط دستگاه الکتروآنسفالوگرام EEG و همه سیگنال ها با استفاده از نرم افزار open processing با نرخ نمونه گیری 512 در بازه 7 تا 13 هرتز و 30 فرم در ثانیه توسط 6 الکترود اصلی ثبت گردید و برای این تحقیق تعداد 15 نفر آزمودنی به روش غیر احتمالی قضاوتی انتخاب شدند و برای هر نفر در دو مرحله عملیات ثبت فرکانسهای مغزی انجام گرفت و پس از حذف آرتیفکت ها در نرم افزار اکسل و میانگین گیری داده ها از نرم افزار spss جهت آنالیز واریانس ANOVA استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد واکنش مصرف کنندگان در رنگهای مختلف بسته بندی چای با هم تفاوت دارند و دارای تاثیر معنی‌داری است و سپس برای تفکیک اثرات رنگهای مختلف از آزمون تعقیبی دانکن استفاده شد و از بین رنگهای مورد آزمایش که شش رنگ بودند رنگ سبز به عنوان بهترین رنگ برای بسته بندی چای انتخاب شد.
كلمات كليدي : کلید واژه: نورومارکتینگ،الکتروآنسفالوگرام،رنگ بسته بندی
تاريخ دفاع :