بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940450750
نویسنده : ليلا محمودي گيلاني
عنوان پایان نامه : پیش¬بینی رفتارهای پرخطر براساس سبک¬های تنظیم شناختی هیجان در دانش¬آموزان دختر مقطع متوسطه شهر رشت
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , جواد عيني پور,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
این پژوهش با هدف پیش¬بینی رفتارهای پرخطر براساس سبک¬های تنظیم شناختی هیجان در دانش-آموزان دختر مقطع متوسطه شهر رشت می باشد. طرح پژوهش توصیفی از نوع همبستگي است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم در شهر رشت که در سال تحصیلی 96-95 مشغول به تحصیل می باشند را تشکیل می دهند. حجم نمونه 130 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم ناحیه 1 شهر رشت می باشد که دارای رفتارهای پر خطر می باشند. برای انتخاب نمونه آماری، از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده شد. به منظور گرد آوری داده ها از پرسشنامه های خطر پذیری نوجوانان ایرانی و پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسكي و همکاران(2001) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شده است. کلیه تجزیه و تحلیل آماری در این تحقیق به کمک نرم افزار آماری SPSS22 صورت گرفته است.
یافته ها نشان داد که سرزنش دیگران (01/0>P) 24/4t= ، 453/0=B ) ، فاجعه بار خواندن با مقدار (05/0>P) 27/2-t= ، 227/0-=B ) ، پذیرش با مقدار (01/0>P) 38/3-t= ، 340/0-=B ) ، تمرکز مجدد با مقدار (05/0>P) 13/2-t= ، 177/0-=B ) ، توانسته اند خطرهای رفتاری دانش¬آموزان را پیش بینی کنند(05/0>P).
نتایج نشان داد که سبک¬های تنظیم شناختی هیجان میتواند عامل پیش بینی کننده برای رفتارهای پرخطر دانش¬آموزان میباشد.
کلید واژگان: رفتارهای پرخطر، سبک¬های تنظیم شناختی هیجان.
كلمات كليدي : کلید واژگان: رفتارهای پرخطر، سبک¬های تنظیم شناختی هیجان.
تاريخ دفاع : 1396-6-6