بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631650
نویسنده : فاطمه حسنی
عنوان پایان نامه : تبیین تمایل به استفاده مؤدیان اداره کل امورمالیاتی استان گیلان از سیستم مالیات الکترونیک با تأکید برمدل پذیرش تکنولوژی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر نرگس دل افروز,
استاد مشاور () : ,
چكيده : فناوری اطلاعات و تغییرات حاصل از آن یکی از مهمترین موضوعاتی است که همواره توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده است. فناوری اطلاعات فرایند کلیه ی سازمان ها اعم از خدماتی و تولیدی را دستخوش تغییرات فراوانی کرده است، در این میان سازمان امور مالیاتی و ساز و کارهای آن نیز با وجود فناوری اطلاعات تغییرات بسیاری زیادی را به خود دیده است. همین عامل باعث تغییر رفتار مودیان نیز شده است، به نوعی که بسیاری از آنها با توجه به امکانات سیستم های مالیات الکترونیک تمایل زیادی به استفاده از آن دارند، اما در این میان برخی عوامل نیز این تمایلات رفتاری را با نوسان مواجه کرده است. لذا هدف اصلی این پژوهش تبیین تمایل به استفاده مودیان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان از سیستم مالیات الکترونیک با تاکید بر مدل پذیرش تکنولوژی است. از این رو این پژوهش در دسته بندی پژوهش بر حسب هدف از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی است. جامعه ی آماری تحقیق کلیه ی استفاده کنندگان از خدمات مالیات الکترونیکی در اداره ی امورمالیاتی استان گیلان هستند که حداقل یکبار از خدمات سیستم مالیات الکترونیک استفاده کرده اند. روش نمونه گیری در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس و از نوع هدفمند است. ابزار جمع آوري اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه ي چن(2015) است. کلیه ی تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل انجام شده است. براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتيجه ي پژوهش حاكي از تاثیر مثبت و معنی دار ویژگی های سیستم، در دسترس بودن و سازگاری بر سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده ی ادراک شده و لذت ادراک شده بوده است. از سوی دیگر تاثیر مثبت و معنی دار سازگاری، سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده ی ادراک شده و لذت ادراک شده بر تمایل به استفاده نیز به تایید رسیده است. در فرضیه های دیگر نیز تاثیر مثبت و معنی دار سهولت ادراک شده بر لذت ادراک شده و سودمندی ادراک شده به تایید رسیده است. در نهایت در فرضیه های آخر نیز تاثیر مثبت و معنی دار سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده ی ادراک شده و لذت ادراک شده به تایید رسیده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تمایل به استفاده، مدل پذیرش تکنولوژی، مالیات الکترونیک، اداره ی امور مالیاتی استان گیلان.
تاريخ دفاع : 1394-11-27