بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940189781
نویسنده : حمید احمد خان بیگی
عنوان پایان نامه : تاثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر ارزش ویژه برند در چارچوب رسانه های اجتماعی (مورد مطالعه: دنبال کنندگان ایرانی لوازم خانگی ال جی در اینستاگرام)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :یلدا رحمتی غفرانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر ارزش ویژه برند در چارچوب رسانه‌های اجتماعی دنبال‌کنندگان ایرانی لوازم خانگی ال‌جی در اینستاگرام در یک دوره زمانی 6 ماهه انجام شد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش روش توصیفی-پیمایشی می‌باشد. برای انجام این تحقیق تعداد 363 نفر نمونه از بین 157000 نفر جامعه آماری مشتریان به روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب و پرسش‌نامه کیم و همکاران (2005) و آتیلگان (2005) و ویکسوم و تاد (2005) با 2 متغیر کلی حاوی 6 بعد و 28 سؤال توزیع گردید. از روش آلفای کرانباخ نیز برای سنجش پایایی پرسش‌نامه استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و تعمیم نتایج حاصل از آمار توصیفی، از مدلسازی‌ معادلات‌ ساختاری به روش نیکوئی برازش و تحلیل مسیر به منظور آزمون برازش مدل ساختاری و همچنین فرضیه‌های تحقیق با استفاده از نرم‌افزار لیزرل‌ استفاده شده است. نتایج تحقیق تایید همه فرضیه‌های تحقیق را نشان داد، بدین ترتیب تبلیغات دهان به دهان الکترونیک بر ابعاد ارزش ویژه برند مانند کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند، تداعی به برند و تصویر برند دارای تاثیر معنی‌دار است. همچنین ابعاد آگاهی از برند بر تداعی برند، تداعی برند بر وفاداری به برند، وفاداری به برند بر تصویر برند و تصویر برند بر کیفیت ادراک شده، دارای تاثیر معنی‌دار است. از بین ابعاد ارزش ویژه برند وفاداری به برند بیشترین ضریب استاندارد را با (80/0) و کیفیت ادراک شده با (41/0) کمترین را نشان داد. در پایان پیشنهاداتی در راستای یافته‌های تحقیق ارائه گردید.
كلمات كليدي : تبلیغ دهان به دهان الکترونیک، ارزش ویژه برند، آگاهی از برند، تداعی برند
تاريخ دفاع : 1396-6-29