بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920637821
نویسنده : فاطمه حسین پور
عنوان پایان نامه : رابطه بین مشتری مداری و عملکرد سازمانی با توجه به نقش واسطه ای تعهد و ارتباطات ( مورد مطالعه: شعب بیمه ایران استان گیلان )
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهدیه خدنگ, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : عملکرد به عنوان ارزش کلی مورد انتظار سازمان از تکه هاي مجزاي تعهد تعریف شده است که یک فرد در طول یک دوره مشخص از زمان انجام می دهد صاحب¬نظران اخیراً عملکرد¬ سازمانی را به دو بعد عملکرد وظیفه¬اي و عملکرد زمینه اي تقسیم کرده¬اند. عملکرد وظیفه¬اي مربوط به مسئولیت¬هایی¬است¬که در برگه مسئولیت¬ها و وظایف سازمان ثبت شده است و با وظایف محوله سازمان در ارتباط است. پژوهش حاضر به رابطه بین مشتری مداری و عملکرد سازمانی با توجه به نقش واسطه ای تعهد و ارتباطات ( مورد مطالعه: شعب بیمه ایران استان گیلان ) به عنوان یک سازمان خدماتی صورت گرفته است. نوع تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری کلیه بیمه گران شعب بیمه ایران استان گیلان شامل 300 نفر میباشد و روش نمونه‌گیری تصادفی است که در آن نمونه‌ای به حجم171نفر از بیمه گران در نظر گرفته شدند در تحلیل مدل پژوهش،از روش معادلات ساختاری،با استفاده از نرم افزار Amos 22 و در بخش آمار توصیفی از نرم افزارSPSS22 استفاده شده است.در مدل مورد بررسی،مقادیر شاخص برازش اصلی نشان دهنده مناسب بودن مدل بوده است. یافته‌های پژوهش حاکی از رابطه بین مشتری مداری و عملکرد سازمانی با توجه به نقش واسطه ای تعهد و ارتباطات است.
كلمات كليدي : مشتری مداری ، عملکرد سازمانی ، تعهد سازمانی، ارتباطات، بیمه ایران
تاريخ دفاع : 1396-04-25