بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940215932
نویسنده : نبی محبوبی ریک
عنوان پایان نامه : ارتباط جهت¬گیری¬های استراتژیک با عملکرد سازمان باتوجه به نقش قابلیت¬های بازاریابی شرکت¬ها (مطالعه موردی:صنایع چوب و کاغذ ایران- چوکا)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , سروش آوخ دارستانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف اصلی اين پژوهش توصیفی- پیمایشی ارتباط جهت¬گیری های استراتژیک با عملکرد سازمان با توجه به نقش قابلیت های بازاریابی شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) می¬باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه 72 مدیر صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) می¬باشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول کرجی و مورگان استفاده شده است. بر اساس این جدول حجم نمونه برابر 63 نفر می¬باشد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه¬ای است که در سه بخش تدوین شده است. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی صوری و محتوایی استفاده¬ شد و پایایی آن نیز براساس ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی صوری و محتوایی، روایی همگرا و روایی افتراقی استفاده¬شد و پایایی آن نیز براساس تحلیل مؤلفه¬های اصلی، آلفای کرونباخ، دیلون- گلدشتاین و پایایی معرف¬ها محاسبه گردید که نتایج حاکی از پایایی مناسب ابزار اندازه¬گیری می¬باشد. تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از نرم¬افزارهای SPSS19 و SmartPLS2 M3 در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. برای آزمون فرضیات از تحلیل مدل¬یابی معادله ساختاری (SEM) و کمترین مربعات بخشی (PLS)، که بر روی واریانس بین سازه¬ها تمرکز کرده استفاده شد. یافته¬ها نشان دهنده ارتباط معنی¬دار بین متغیرهای رقیب مداری با قابلیت¬های بازاریابی و متغیرهای قابلیت¬های بازاریابی با عملکرد سازمان می-باشند. مدل مورد بررسی توانست که 9/28 درصد از واریانس قابلیت¬های بازاریابی و 2/39 درصد از واریانس عملکرد سازمان را تبیین کند.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: جهت¬گیری های استراتژیک، عملکرد، قابلیت های بازاریابی، مدل معادلات ساختاری
تاريخ دفاع : 1396-06-30