بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940447572
نویسنده : نرگس تقی زاده
عنوان پایان نامه : تاثیر رهبری خدمت گزار بر تسهیم دانش با توجه به نقش میانجی انگیزه خدمت دهی کارکنان بانک ملی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مرتضی حضرتی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : دانش و مدیریت صحیح آن به عنوان یک کلید راهبردی، نقش موثری بر کاهش هزینه های سازمانی دارد. اگرچه ارزش دانش، همواره در حال افزایش است، اما اکثر سازمان ها با مشکلات زیادی به دلیل نادیده گرفتن اثر مدیریت دانش، رو به رو هستند. در این راستا هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر رهبری خدمت گزار بر تسهیم دانش با توجه به نقش میانجی انگیزه خدمت دهی کارکنان بانک ملی استان گیلان است. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری تحقیق تحقیق کارکنان شعب بانک ملی در استان گیلان هستند. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع سهمیه ای – تصادفی ساده است. تعداد نمونه مورد مطالعه شامل 389 نفر از کارکنان است. پس از جمع آوری داده ها به وسیله پرسشنامه های استاندارد، جهت ارزیابی روابط بین متغیرها از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است و به طور کلی کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتیجه فرضیه های تحقیق حاکی از تایید نقش میانجی انگیزه خدمت دهی در رابطه بین رهبری خدمت گزار و تسهیم دانش دارد. تاثیر مثبت رهبری خدمت گزار بر انگیزه خدمت دهی کارکنان تایید شد. همچنین تاثیر مثبت انگیزه خدمت دهی بر تسهیم دانش هم تایید شد. بعلاوه نقش تعدیل کنندگی مسئولیت پذیری اجتماعی ادراک شده در رابطه بین رهبری خدمت گزار و انگیزه خدمت دهی کارکنان هم مورد تایید قرار گرفت.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تسهیم دانش، انگیزه خدمت دهی، رهبری خدمت گزار، مسئولیت پذیری اجتماعی ادراک شده.
تاريخ دفاع : 1396-6-30