بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940447384
نویسنده : عاطفه مهربان دافساری
عنوان پایان نامه : تعیین کیفیت رابطه با تأکید بر چابکی و فرهنگ یادگیری سازمانی مورد مطالعه بیمارستان های استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بیژن شفیعی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده باتوجه به تعداد مراجعات زیاد بیماران به بیمارستان ها بسیاری از مراجعه کنندگان نسبت به نحوه ارتباط بیمارستان در فرایندهای مختلف اعم از بستری، ترخیص، خدمات بیمه ای و.. رضایت ندارند. در این راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر چابکی سازمانی و فرهنگ یادگیری سازمانی بر کیفیت رابطه در بیمارستان های استان گیلان صورت گرفته است. این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی بوده است. روش گردآوری داده‌ها میدانی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر بیمارستان های استان گیلان بوده به تعداد 33 بیمارستان. به دلیل کوچک بودن جامعه نمونه برداری از طریق روش سرشماری صورت گرفت و پرسشنامه بین مدیران بیمارستان های استان گیلان توزیع گشت. از 33 بیمارستان، 4 بیمارستان در این تحقیق مشارکت نداشتند. پایایی پرسشنامه قبل توزیع براساس روش آلفای کرونباخ محاسبه و اصلاحات لازم صورت گرفت و برای تمامی متغیرهای تحقیق بیش از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادلات ساختاری از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شد. از 3 فرضیه ارائه شده در این تحقیق همه‌ی فرضیه ها مورد تأیید قرار گرفتند. به ترتیب شدت تأثیر فرضیه ها عبارتند از : تأثیر فرهنگ یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی بیمارستان های استان گیلان، تأثیر فرهنگ یادگیری سازمانی بر کیفیت رابطه از طریق چابکی سازمان بیمارستان های استان گیلان و تأثیر چابکی سازمانی بر کیفیت رابطه بیمارستان های استان گیلان بوده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: چابکی سازمانی، کیفیت رابطه، فرهنگ یادگیری سازمانی
تاريخ دفاع : 1396-6-11