بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930496811
نویسنده : سیده محدثه موسوی حقیقی
عنوان پایان نامه : سیده محدثه موسوی حقیقی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , حامد بابایی شلمانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : طراحان آموزشی و مربیان توانایی فن آوری تلفن همراه را به عنوان یک ابزار آموزشی برای دانش آموزان تشخیص و آنها را در زمان بعد از محیط یادگیری در مدرسه گنجانیده اند. هدف از این مطالعه بررسی اثر یک برنامه تلفن همراه برای کمک به آموزش زبان (بازار) در یادگیری اصطلاحات زبان دوم توسط زبان آموزان سطح متوسط ایرانی است. اطلاعات لازم از 30 دانش آموز سطک متوسط جمع آوری شده که مشغول مطالعه زبان انگلیسی در موسسه آموزش زبان انگلیسی بوده اند. نیاز بود که هر شرکت کننده در یک پیش آزمون و پس از روش پیشنهادی، یک آزمون 40 سوالی شرکت کند . در طول جلسات آزمایش، معلم از روش های سنتی برای آموزش اصطلاحات به گروه کنترل استفاده کرده و به فراگیران در گروه تجربی آموزش استفاده از نرم افزار تلفن همراه ارائه شده. تجزیه و تحلیل آماری در نمرات شرکت کنندگان در قبل و پس آزمون انجام شده است. نتایج نشان می دهد که دو روش آموزش اثرات مختلف بر روی یادگیری دانش آموزان ایجاد کرده است. شرکت کنندگانی که در آزمایش یادگیری از طریق MALL دستورات را دریافت کرده بودند، نمرات بالاتر قابل توجهی از کسانی که آموزش سنتی دریافت کرده بودند را به دست آوردند. این یافته آشنایی از نظریه مطرح شده در توری این تحقیق را پشایبانی میکند. مفهوم این است که یافته های کاربرد این تحثیث این است که یافته های این تحقیق میتواند توسط طراحان آموزشی آموزش آزاد و از راه دور به کاربرده شود و به آنها کمک کند تا دید بهتری نسبت به ایده آموزش از طریق تلفن همراه داشته باشند و اینکه چگونه تکنولوژی تلفن همراه میتواند در همراهی با آموزش، تدریس آنها و آموختن مخاطبان و بهبود بخشد.
كلمات كليدي : زبان خارجه- آموزش زبان به کمک موبایل
تاريخ دفاع : 1395-6-31