بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 920633455
نویسنده : طلایه سجودی مقدم لنگرودی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر استراتژی بازاریابی سبز بر عملکرد زیست محیطی و مالی با توجه به اثرات حمایت مدیریت از شیوه های محیط زیستی و فرهنگ محیطی (مطالعه موردی: شرکت های کوچک و متوسط تولیدکننده مواد غذایی شهرک صنعتی استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف کلی این تحقیق بررسی تاثیر استراتژی بازاریابی سبز بر عملکرد زیست محیطی و مالی با توجه به اثرات حمایت مدیریت از شیوه های محیط زیستی و فرهنگ محیطی (مطالعه موردی: شرکت های کوچک و متوسط تولیدکننده مواد غذایی شهرک صنعتی استان گیلان) است.روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده¬ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی شامل 150 شرکت کوچک و متوسط تولید کننده مواد غذایی استان گیلان است که تعداد 103 شرکت از طریق فرمول کوکران و با استفاده از روش نمونه¬برداری غیر احتمالی در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. با تجزیه و تحلیل داده¬ها مشخص گردید در سطح 95% حمایت مدیریت برای حفاظت از محیط زیست و فرهنگ زیست محیطی بر توسعه استراتژی بازاریابی سبز تاثیر دارد. همچنین حمایت مدیریت از شیوه های زیست محیطی بر فرهنگ زیست محیطی تاثیر دارد. همینطور ثابت شد که استراتژی بازاریابی سبز بر عملکرد زیست محیطی و عملکرد مالی تاثیر دارد و نهایتاً اینکه عملکرد زیست محیطی بر عملکرد مالی تاثیر دارد.
كلمات كليدي : حمایت مدیریت برای حفاظت از محیط زیست، فرهنگ زیست محیطی، استراتژی بازاریابی سبز، عملکرد زیست محیطی و عملکرد مالی
تاريخ دفاع : 1395-06-31