بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940004025
نویسنده : حمیده عموزاده
عنوان پایان نامه : تاثیر سرمایه‌ی فکری بر کسب مزیت رقابتی شرکت‌های بیمه استان گیلان با توجه به نقش تعدیل‌گری مشتری‌مداری
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , آقای پیمان علیدوست ذوقی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : مزیت رقابتی یکی از مولفه هایی است که همواره تمامی سازمان ها اعم از خدماتی یا تولیدی به دنبال افزایش آن هستند. در این میان با توجه به رقابت زیاد بین شرکت های بیمه، این شرکت ها نیز همواره در صدد افزایش آن هستند. از این رو هدف اصلی این تحقیق تاثیر سرمایه ی فکری بر کسب مزیت رقابتی شرکت های بیمه استان گیلان با توجه به نقش تعدیل گری مشتری مداری است. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی است. جامعه ی تحقیق کلیه شرکت های بیمه در استان گیلان هستند و تعداد نمونه ی مورد مطالعه 32 شرکت است. با توجه به این که حجم نمونه در این تحقیق بسیار محدود است به همین دلیل از روش سرشماری استفاده شده است. ابزار جمع آوري اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه است. براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتیجه آزمون فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنی دارسرمایه ی انسانی، سرمایه ی ساختاری، سرمایه ی ارتباطی و مشتری مداری بر کسب مزیت رقابتی شرکت های بیمه در استان گیلان بود. در دو فرضیه انتهایی تحقیق نیز نقش تعدیل گری مشتری مداری در تاثیرگذاری سرمایه ی ساختاری بر کسب مزیت رقابتی و همچنین نقش تعدیل گری مشتری مداری تاثیر سرمایه ی ارتباطی بر کسب مزیت رقابتی شرکت های بیمه در استان گیلان به تایید رسیده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: مزیت رقابتی، سرمایه فکری، مشتری مداری، بیمه، استان گیلان.
تاريخ دفاع : 1396-6-13