بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940169230
نویسنده : المیرا امینی
عنوان پایان نامه : پژوهشی آزمایشی برای بررسی درک مصرف کننده از آبمیوه ارگانیک
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سعید باقرسلیمی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف از اجرای این تحقیق، بررسی درک مصرف کننده از آبمیوه ارگانیک می باشد. تحقیق از نوع کاربردی و به روش آزمایشی علت و معلولی و به شیوه میدانی با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد رشت می باشد، که در این پژوهش، تعداد66 نفر به عنوان حجم نمونه آماری انتخاب گردید و از روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس برای پاسخگویی انتخاب شدند و از پاسخ دهندگان خواسته شد با تست آبمیوه معمولی و آبمیوه ای که به صورت ارگانیک معرفی شد به پرسشنامه های مربوط به آبمیوه ها پاسخ دهند.روایی محتوایی و ظاهری ابزار پژوهش توسط استاد محترم راهنما به دست آمد و جهت تایین اطمینان پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ که مقدار آن 917/0 به دست آمده استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 20.0 و از شاخص های آماری آزمون t با دو نمونه همبسته استفاده شد. نتایج حاصل از یافته های تحقیق بیانگر این می باشد مصرف کنندگان محصولات ارگانیک را بیش ازمحصولات معمولی ترجیح می دهند. بنابراین طبق نتایج آزمایش، مصرف کنندگان به نوشیدنی"معمولی " که به صورت "ارگانیک "معرفی شد امتیاز بهتری داده، به طور کلی بدون توجه به دانش و نگرش آنها نسبت به محصولات ارگانیک ، در هر شرایط نوشیدنی که "ارگانیک "معرفی شد ترجیح داده و درک مزه بهترآن، تمایل توصیه به دیگران وحاضر به پرداخت مبلغ بیشتربابت آن می باشند.
كلمات كليدي : کلید واژه ها: غذای ارگانیک، پژوهشی آزمایشی، آبمیوه، درک مصرف کننده.
تاريخ دفاع : 1396-06-30