بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930367750
نویسنده : کامیار تقوی دیلمانی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر رهبری دانش و مدیریت دانش مشتری بر عملکرد پروژه و عملکرد سازمانی (مورد مطالعه : پیمانکاران نیروگاه های سیکل ترکیبی گیلان، پره سر و لوشان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محسن واعظ قاسمی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : ,
چكيده : چکیده عملکرد سازمان و توجه به آن یکی از موضوعاتی است که همواره برای مدیران سازمان ها به آن توجه ویژه ای دارند و تلاش می کنند تا با شناسایی عوامل موثر بر آن، سرعت سازمان در دستیابی به اهداف و استراتژی های تدوین شده را افزایش دهند. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر عملکرد سازمانها تاثیرگذار است، اما در این تحقیق عملکرد پروژه، مدیریت دانش مشتری و رهبری دانش به عنوان عوامل موثر بر عملکرد سازمانی مورد بررسی قرار گرفته اند. از این رو هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر رهبری دانش و مدیریت دانش مشتری بر عملکرد پروژه و عملکرد سازمانی پیمانکاران نیروگاه های سیکل ترکیبی گیلان، پره سر و لوشان است. در این راستا محقق سوال اصلی تحقیق را به این صورت مطرح کرده است که رهبری دانش و مدیریت دانش مشتری بر عملکرد پروژه و عملکرد سازمانی پیمانکاران نیروگاه های سیکل ترکیبی گیلان، پره سر و لوشان در استان گیلان چه تاثیری دارد؟ پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی و از نظر روش از نوع تحقیقات همبستگی است. تعداد کل تامین کنندگان نیروگاه های مورد مطالعه، 247 شرکت است. روش نمونه گیری در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری تصادفی ساده و تعداد نمونه 163 شرکت است. از هر شرکت پیمانکاری دو نفر به عنوان پاسخ دهندگان به پرسشنامه انتخاب می شوند که یکی از آنها مدیر مالی و دیگری یکی از اعضای هئیت مدیره می باشد. ابزار جمع آوري داده ها در این تحقیق پرسشنامه ی یانگ و همکاران(2014) است. براي تجزیه و تحلیل فرضيه هاي پژوهش از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتیجه ی بررسی فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنی دار رهبری دانش بر مدیریت دانش، مدیریت دانش مشتری بر عملکرد پروژه، عملکرد پروژه بر عملکرد سازمانی و در نهایت مدیریت دانش مشتری بر عملکرد سازمانی بود. در فرضیه ی انتهایی نیز نقش میانجی عملکرد پروژه در ارتباط بین مدیریت دانش مشتری و عملکرد سازمانی پیمانکاران نیروگاه های سیکل ترکیبی گیلان، پره سر و لوشان به تایید رسید.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : عملکرد سازمانی، رهبری دانش، مدیریت دانش مشتری، عملکرد پروژه، نیروگاه، استان گیلان.
تاريخ دفاع : 1395-5-19