بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930288403
نویسنده : رویا بابایی شادهسری
عنوان پایان نامه : تبیین قصد و نیت خرید در مشتریان محصولات شرکت های صنایع غذایی شهر رشت با تاکید بر آگاهی از بازاریابی سبز
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده امروزه محيط زيست به طور فزايندهاي به مسئله اي حياتي و بسيار مهم براي همه اقشار مردم چه در جايگاه مشتري و چه در جايگاه توليد كننده تبديل شده است. ايران در سال هاي اخير با توجه به بحران مصرف منابع و انرژي، نيازمند توسعه و ترويج بازاريابي محصولاتي است كه سازگاري بيشتري با محيط زيست دارند. آلودگي هاي زيست محيطي كه در نتيجه توليدات و مصارف انساني پديد آمده، از جمله مسائلي هستند كه بارها توسط سازمان هاي فعّال در اين زمينه به عنوان تهديدي براي بشر شناخته شده اند. در اين ميان برخي از صنايع با به كارگيري اقداماتي، گام هايی را جهت كاهش اثرات مخرب زیست محیطی برداشته اند، اما به صورت کامل موفق نشده اند تا از طریق این اقدامات قصد و نیت مشتریان را تحت تاثیر قرار دهند. در این راستا هدف اصلی تحقیق تبیین قصد و نیت خرید در مشتریان محصولات شرکت های صنایع غذایی شهر رشت با تاکید بر آگاهی از بازاریابی سبز است. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی و از نظر روش از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه ی آماری تحقیق مشتریان استفاده کننده از محصولات صنایع غذایی تولید شده در شرکت های تولیدی شهر رشت هستند. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع نمونه گیری خوشه ای و غیر احتمالی در دسترس است. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از توزیع پرسشنامه از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است و به طور کلی کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتیجه فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر آگاهی مشتریان از بازاریابی سبز بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت و تصویر محصول، مسئولیت پذیری اجتماعی بر تصویر محصول، تصویر محصولات شرکت بر شهرت شرکت و قصد و نیت مشتریان، شهرت شرکت بر قصد و نیت مشتریان بود. از طرف دیگر تاثیر آگاهی مشتریان از بازاریابی سبز از طریق تصویر محصولات بر قصد و نیت مشتریان برای خرید محصولات شرکت های صنایع غذایی شهر رشت نیز به تایید رسید.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : قصد و نیت، بازاریابی سبز، آگاهی مشتری، شهرت شرکت، صنایع غذایی.
تاريخ دفاع : 1395-6-15