بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930482943
نویسنده : مهناز صادقی پور
عنوان پایان نامه : تاثیر تبلیغات رسانه ای و غیررسانه ای بر ارزش ویژه نام تجاری شرکت های خدماتی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمدرضا آزاده دل, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه يكي از باارزش ترين دارايي هاي هر شركتي را ارزش ويژه نام نشان تجاري تشكيل ميدهد. شركتهاي داراي جايگاه بالا در ارزش ويژه نام نشان تجاري در ذهن مشتريان، به راحتي ميتوانند در ميان ديگر شركتها در صنعت مربوط به خودشان سودآور تر تلقي گردند. همچنين ارتباطات در بازاريابي نقش عمده اي در ايجاد ارزش براي نام های تجاری مختلف ايفا مينمايد و با افزايش ارتباطات بين شركتها و مشتريان آنها بر قدرت و ارزش نام تجاری اين شركت ها افزوده ميشود. از ميان ابزارهاي مختلف ارتباطي، تبليغات رسانه ای و غیر رسانه ای همواره داراي نقش كليدي بوده اند. هدف از اين مقاله تاثیر تبلیغات رسانه ای و غیررسانه ای بر ارزش ویژه نام تجاری شرکت های خدماتی استان گیلان و ابعاد مختلف آن مانند كيفيت ادراك شده، تداعي نام، وفاداري به نام تجاری و درنهايت آگاهي از نام تجاری بوده است. نتايج حاصل از اين بررسي نشان داده است كه فعاليتهاي تبليغاتي رسانه ای و غیر رسانه ای داراي ارتباط و تاثيرات مثبت بر ارزش ويژه نام تجاری در شرکت های خدماتی بوده اند. از اينرو به منظور تقويت ارزش نام و نشان تجاري در شرکت های خدماتی بر روي عوامل مذكور دقت نظر لازم را اعمال نمايند. جامعه آماری این تحقیق را مشتریان شرکت های خدماتی استان گیلان می باشد که به روش پرسشنامه ای جمع آوری شد. این تحقیق از نظر هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش از نوع توصيفي، از شاخه پیمایشی است؛ از نظر جمع آوری داده ها، تحقیق میدانی محسوب می شود.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تبلیغات رسانه ای، تبلیغات غیر رسانه ای، شرکت های خدماتی،نام تجاری
تاريخ دفاع : 1395-6-10