بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940193007
نویسنده : مسعود رزمجو
عنوان پایان نامه : تاثیر عوامل موثر بر قصد پذیرش بانکداری الکترونیکی در غرب استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مراد رضایی دیزگاه, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف از این تحقیق بررسي عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی است. جامعه آماري در اين تحقيق مشتریان بانک ملت در غرب استان گیلان (شامل 8 شعبه) بوده است با توجه به فرمول فوق حداقل تعداد مورد نیاز 388 نفر بوده که در مرحله توزیع تعداد 420 پرسشنامه پخش و 391 پرسشنامه کامل دریافت گردید. (نرخ برگشت 93درصد)لازم به ذکر است که واحد تحلیل در تحقیق حاضر مشتریان بانک بوده و روش نمونه گیری نیز غیر احتمالی در دسترس اشت. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی و از نظر شیوه گرد آوری اطلاعات ، تحقیقی توصیفی و از نوع همبستگی است. روش گردآوری اطلاعات میدانی، ابزار تحقیق پرسشنامه و روش تجزیه و تحلیل داده ها، از مدل سازي معادلات ساختاري استفاده شد. پس از بررسی توصیفی متغیرها به منظور بررسی فرضیه ها, از تکنیک تحلیل ساختار های عاملی و تحلیل مسیر استفاده شد و با استفاده از نرم افزار PLS ضرایب مسیر برای متغیرها بررسی گردید و مدل عملیاتی تحقیق ارائه گردید. نتایج تحقیق نشان داد که نفوذ اجتماعی دارای تاثیر معنی دار ومثبتی براعتماد مشتریان بر بانک فیزیکی و اینترنتی و قصد پذیرش بانکداری اینترنتی می باشد.انگیزش همرنگی تقابلی تاثیر منفی بر اعتماد مشتریان به بانک فیزیکی و خدمات بانکداری و قصد مشتریان برای پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی دارد. اعتماد به بانک فیزیکی تاثیر مثبت بر اعتماد به خدمات بانکداری اینترنتی دارد. پیش بینی عملکرد تاثیر مثبت بر قصد پذیرش بانکداری اینترنتی دارد. پیش بینی تلاش دارای تاثیر مثبت بر قصد پذیرش بانکداری اینترنتی دارد. اعتماد در خدمات بانکداری اینترنتی تاثیر مثبت بر پیش بینی عملکرد مشتریان دارد. اعتماد در خدمات بانکداری اینترنتی تاثیر مثبت بر پیش بینی تلاش مشتریان دارد.
كلمات كليدي : قصد پذیرش بانکداری اینترنتی، بانکداری فیزیکی، پیش بینی عملکرد، اعتماد به بانک
تاريخ دفاع : 1396-06-27