بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 891237063
نویسنده : حسین سرگلزایی دوست
عنوان پایان نامه : بررسی میزان اهمیت و تعیین تاثیر روش‌های تبلیغی مورد استفاده از سوی سازمان گردشگری در جذب گردشگر به استان گلستان به روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , سید یحیی سید دانش,
استاد مشاور (استاد مشاور مدعو) : , اسماعیل ملک اخلاق,
چكيده : گردشگری یکی از پویاترین فعالیت‌های اقتصادی عصر حاضر است که در توسعۀ پایدار محلی نقش مهمی دارد. این صنعت از طریق ترکیب و به‌کارگیری همزمان منابع داخلی و خارجی، منافع اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی و فرهنگی زیادی را به همراه دارد، بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه‌ی ساختار زیربنایی می‌دانند و همواره گردشگری عامل مهمی برای توسعه‌ی اقتصادی به حساب می‌آید و تبلیغات یکی از موثرترین وسایلی است که می‌توان به وسیله آن گردشگران را جذب کرد، بنابراین پژوهش پیش روی به مطالعۀ موردی استان گلستان که یکی از قطب‌های گردشگری کشوراست، با استفاده از مدل AHP و تکمیل پرسشنامه، در میان 120 گردشگر به عنوان نمونه و 10 کارشناس سازمان گردشگری استان گلستان پرداخته است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که از دیدگاه گردشگران و مسئولان، روش‌های تبلیغات در «شبکه های تلویزیونی و ماهوار های» و «ارائۀ برنامۀ معرفی جاذبه های گردشگری استان‌های کشور»« معرفی نقاط دیدنی استان از طریق تیزر و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهرستان های استان» و «معرفی جاذبه های گردشگری در ورود ی های شهر و اماکن دیدنی و آثار باستانی» به ترتیب بالاترین درجۀ اهمیت را در جذب گردشگران دارند.
كلمات كليدي : گردشگری، تبلیغات، بازاریابی، روش AHP
تاريخ دفاع : 1392-11-28