بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930330029
نویسنده : آزاده باقرنژاد
عنوان پایان نامه : مقایسه ی پرخاشگری، خلاقیت هیجانی و عزت نفس در دانشجویان دختر که در یک سال اخیر موسیقی گوش کرده اند و دانشجویان دختر ی که گوش نکرده اند.
دانشكده : دانشکده تحصیلات تکمیلی و مجتمع فنی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی بالينی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : ,
چكيده : پژوهش حاضر با هدف مقایسه ی خلاقیت هیجانی، عزت نفس و پرخاشگری در دو گروه از دانشجویان دختری که موسیقی گوش می دهند وموسیقی گوش نمی دهند انجام شده است. جامعه ی آماری تحقیق کلیه ی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به تعداد6500 نفرکه در سال تحصیلی95-94 درآن دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند. برای گردآوری اطلاعات در میان 364 نفر از دانشجویان در دسترس پرسشنامه پخش شد که از این میان64 پرسشنامه باطل و 300 نمونه (150نفر برای گروهی که موسیقی گوش می کردند و150 نفر برای گروهی که موسیقی گوش نمی کردند) در نظر گرفته شد.تعداد نمونه با توجه به جدول مورگان انتخاب شد. و روش نمونه گیری، استفاده از نمونه های در دسترس بود. پرسشنامه های مورد استفاده در این تحقیق سیاهه ی خلاقیت هیجانی اوریل، پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و پرسشنامه پرخاشگری باس و پری می باشد. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس تک متغییره و چند متغییره مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون نشان داد تاثیر موسیقی بر متغیر پرخاشگری معنی دار می باشد. یعنی به لحاظ آماری، میانگین پرخاشگری با اطمینان 95 درصد در دوگروه باهم متفاوت است و میانگین پرخاشگری در دانشجویان دختری که موسیقی گوش می دهند بیشتر است. همچنین نتایج آزمون نشان داد میزان خلاقیت هیجانی و عزت نفس در دو گروه متفاوت نیست.
كلمات كليدي : پرخاشگری، عزت نفس، خلاقیت هیجانی، موسیقی
تاريخ دفاع : 1395-11-25