بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940144512
نویسنده : سيده اكرم نعمتي
عنوان پایان نامه : رابطه بین هوش معنوی، سرزندگی و خودکنترلی با اهمالکاری تحصیلی دانش آموزان شهر رشت
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مرحمت همت پور, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده این پژوهش با هدف رابطه بررسی هوش معنوی، سرزندگی و خودکنترلی با اهمالکاری تحصیلی دانش آموزان شهر رشت انجام شده است.اين پژوهش از نوع همبستگی است، جامعه مورد مطالعه، کلیه دانش آموزان شهر رشت در سال 1395 می باشد،تعداد این دانش آموزان در ناحیه یک ( ناحیه مورد پژوهش) در دوره اول در پنج دبیرستان دخترانه 1250 نفر می باشد که به روش نمونه گیری خوشه ای 291 نفر به عنوان نمونه از طریق جدول مورگان انتخاب شدند و پرسشنامه هوش معنوی بدیع و همکاران (1389)، مقیاس سرزندگی ودسی (1997)، مقیاس خودکنترلی تانجنی (2004)، پرسشنامه سنجش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان (PASS) سولومن و راثلبوم (1984) بر روی آنها اجرا شد.نتایج با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که در تبیین اهمالکاری از روی متغیر پین بین هوش معنوی، متغیر پیش بین 033/0 R2= از واریانس متغیر ملاک را تبیین و پیش بینی می کنند همچنین نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان می دهد که بین هوش معنوی با اهمالکاری، رابطه¬ی منفی و معناداری وجود دارد (01/0> P) نمرات سرزندگی و اهمالکاری، رابطه¬ی معناداری وجود ندارد (01/0P) با توجه به نتایج فوق، آموزش مهارتهای مربوط به معنویت و هوش معنوی برای افزایش خودکترلی، سرزندگی و کاهش اهمالکاری در دانش آموزان ضروری به نظر می رسد. واژگان کلیدی: هوش معنوی، سرزندگی، خودکنترلی، اهمالکاری تحصیلی.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: هوش معنوی، سرزندگی، خودکنترلی، اهمالکاری تحصیلی.
تاريخ دفاع : 1396-5-29