بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 941671041
نویسنده : مهدی لطیفی چهارده
عنوان پایان نامه : ارزیابی عملکرد چند بعدی شعب بانک قوامین استان گیلان با استفاده از روش ترکیبی کارت امتیازی متوازن و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , خانم مریم حسن زاده,
استاد مشاور () : ,
چكيده : عملکرد سازمانی یکی از مواردی است که برای کلیه ی سازمان ها اعم از خدماتی یا تولیدی دارای اهمیت ویژه ای است. در این میان بانک ها یکی از مهمترین سازمان های خدماتی هر کشور محسوب می شوند که عملکرد آنها به صورت مستقیم، اقتصاد آن کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از مهمترین ابزارهای مورد نظر برای اندازه گیری عملکرد سازمانی استفاده از ابزار استراتژیک کارت امتیازی متوازن است که سازمان ها را از چهار بعد رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، مشتری و بعد مالی مورد بررسی قرار می دهد. از این رو هدف اصلی این تحقیق ارزیابی عملکرد چند بعدی شعب بانک قوامین استان گیلان با استفاده از روش ترکیبی کارت امتیازی متوازن و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی است. در این راستا سوال اصلی تحقیق به این صورت مطرح شده است که رتبه بندی عوامل موثر ارزیابی عملکرد شعب بانک قوامین با استفاده از روش ترکیبی کارت امتیازی متوازن و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی چگونه است؟ این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها به عنوان تحقیق توصیفی به شمار می رود.جامعه ی آماری تحقیق شعب بانک قوامین در استان گیلان است که تعداد آن 30 شعبه است.روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع خوشه ای است و 5 شعبه بر اساس مناطق جغرافیایی در استان گیلان انتخاب شده است. نمونه ی آماری در این تحقیق منتخب شعب بانک قوامین می باشد که 5 شعبه به عنوان نمونه انتخاب شده است. لازم به ذکر است که مدیران ارشد این شعب که شامل روسا شعب، معاونین، روسای حسابداری، روسای اعتبارات و همچنین 10 نفر از مدیران ارشد شعبه سرپرستی به عنوان پاسخ دهندگان به پرسشنامه انتخاب شده اند، که به صورت مجموع 30 پرسشنامه در بین آنها توزیع شده است.ابزار جمع آوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه بود و از نرم افزار اکسپرت چویس برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. با توجه به نتایج حاصل از آزمون مدل در اولویت بندی نهایی شعبه مرکز با امتیاز (459/0) در رتبه اول و شعبه شمال با امتیاز (244/0) در رنبه دوم و شعبه شرق با امتیاز (163/0) در رتبه سوم و شعبه غرب با امتیاز (086/0) در رتبه چهارم و در نهایت شعبه جنوب با امتیاز (047/0) در رتبه پنجم قرار گرفته است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: عملکرد سازمانی، کارت امتیازی متوازن، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، بانک قوامین.
تاريخ دفاع : 1396-6-11