بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920016277
نویسنده : سیده سارا اصغری خشکرودی
عنوان پایان نامه : بررسی واکنش مصرف کننده به تغییرنام ونشان تجاری خدمات (نمونه موردی: بانک اینده)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تغییر برند راهبردی است که امروزه شرکت ها با هدف بهره برداری بهینه از موقعیت های جدید بازار، تحت عنوان نام و نشان جدید، دنبال می کنند. مطالعه رفتار مشتریان در رسیدن به اهداف شرکت ها حائز اهمیت است و فهم تغییر برند مصرفی مشتریان در تعیین چگونگی حفظ مشتریان یک ضرورت است. در مطالعه حاضر محقق با درک اهمیت استراتژی تغییر برند بر ارزیابی مشتریان از خدمات موسسه مالی (بانک آینده) به بررسی میزان تغییر این ارزیابی در قبال تغییر برند بانک قبل و پس از تغییر آن می پردازد. سوال اصلی تحقیق این است که آیا میان تغییر برند بانک آینده و تغییر در ارزیابی خدمات از سوی مشتریان رابطه معناداری وجود دارد؟ تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی است و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده توسط نرم افزارSPSS صورت گرفت.نمونه ی آماری پژوهش حاضر 384 نفر از مشتریان بانک آینده شهر رشت بودند که از طریق فرمول کوکران مربوط به مطالعات همبستگی از جامعه نامحدود محاسبه گردید. در نهایت نتایج نشان داد که به غیر از متغیر وابستگی بیشتر به مکان ارائه خدمات و سهولت دست یابی به مکان عرضه خدمات با نام و نشان قبلی، مابقی متغیرها با متغیر وابسته رابطه مثبت و معنی دار داشته اند.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: نام تجاری، رضایت مشتری، سهم بازار.
تاريخ دفاع : 1394-11-28