بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940078237
نویسنده : میلاد اسمعیلی
عنوان پایان نامه : تأثیر ابعاد مدیریت هویت برند بر عملکرد برند شرکت با تاکید بر نقش تعهد کارکنان (مورد مطالعه: شرکت‌های تولیدی فعال در شهر رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , سیدمحمد نوع‌پسند,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف اصلی این پژوهش تعیین تاثیر ابعاد مدیریت هویت برند بر عملکرد برند با میانجی گری تعهد کارکنان بوده است. روش پژوهش توصیفی-همبستگی بوده است. جامعه آماری، کلیه کارکنان شرکت¬های تولیدی شهر رشت بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 400 شرکت تولیدی شهر انتخاب گردیدند. پرسشنامه‌های پژوهش عبارت بودند از مقیاس مدیریت هویت برند، تعهد سازمانی و عملکرد برند که با مدل معادلات ساختاری در نرم افزار AMOS نسخه 24 فرضیات پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج این تحقیق نشان داد که مدیریت هویت برند تاثیر معنادار و مستقیمی بر تعهد سازمانی (ضریب بتا: 638/0) دارد. در بعدی دیگر، تعهد سازمانی تاثیر معنادار و مستقیمی بر عملکرد برند (597/0) دارد. مدیریت هویت برند با تاثیرگذاری مستقیم بر تعهد سازمانی (ضریب بتا: 638/0) بصورت غیرمستقیم بر عملکرد برند تأثیر گذار است. همچنین مدیریت هویت برند توانسته است 41 درصد از واریانس تعهد سازمانی کارکنان را تبیین کنند. در بعدی دیگر مدیریت هویت برند و تعهد سازمانی توانسته¬اند 36 درصد از واریانس عملکرد برند را تبیین کنند.
كلمات كليدي : مدیریت هویت برند، عملکرد برند، تعهد کارکنان، شرکت های تولیدی شهر رشت
تاريخ دفاع : 1396-6-29