بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930336932
نویسنده : مهناز رهبر ماتک
عنوان پایان نامه : نقش ویژگی ها و رفتار فروشندگان در وفاداری مشتریان بیمه عمر شرکت های بیمه استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :فرزین فرحبد, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه جذب و حفظ مشتریان در صنعت بیمه کشور با توجه به فعال شدن بیمه هاي خصوصی، توسعۀ اطلاعات و ارتباطات، آگاه تر و خبره تر شدن مشتریان به مراتب مشکل تر شده است و پیروزی در دنیای پر¬رقابت امروزي، نیازمند استراتژي مناسب بازاریابی و کسب وفاداري مشتري است. این پژوهش با هدف سنجش نقش ویژگی ها و رفتار فروشندگان در وفاداری مشتریان بیمه عمر شرکت های بیمه استان گیلان انجام شده است. طرح پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با استفاده از الگوی علی است. جامعه آماری پژوهش را مشتریان بیمه عمر شرکت های بیمه دانا و پاسارگاد تشکیل می دهند که با استفاده از روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس تعداد 215 نفر انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای با 36 سئوال می-باشد. روایی پرسشنامه با استفاده از روش روایی محتوا و سازه تأیید شد و همچنین ضریب پایایی برای ویژگی های فروشنده 0.895، رفتار فروش رابطه مند 0.862، کیفیت رابطه 0.863 و وفاداری 0.818 است. نتایج حاصل از اجرای پرسشنامه با استفاده از نرم افزارSPSS19 و Smart PLS3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد تأثیر ویژگی های فروشنده بر کیفیت رابطه 0.410 و بر وفاداری مشتری 0.314؛ تأثیر رفتار فروش رابطه مند بر کیفیت رابطه 0.470و بر وفاداری مشتری0.360؛ همچنین، تأثیر کیفیت رابطه بر وفاداری مشتری 0.766 است.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: وفاداری مشتری، ویژگی های فروشنده، رفتار فروش رابطه مند
تاريخ دفاع : 1395-11-30