بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940076604
نویسنده : آرش حاکمی‎
عنوان پایان نامه : تبیین رابطه بین بازارگرایی و عملکرد سازمانی با تاکید بر نقش متغیرهای نوآوری و یادگیری گرایی (مورد مطالعه: شعب بانک ملی شهر رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مریم اوشک سرایی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : درحالیکه محققان بازاریابی مفهوم جهت گیری بازار رابعنوان یک عنصراستراتژیک اصلی برای موفقیت تحت شرایط محیطی رقابتی پذیرفته اند،درمتون بازاریابی درموردنقش آن بحث وجوددارد. این بحث تصریح می‎کند که توسعه فرهنگ بازار محور تنها اولین قدم به سوی موفقیت در بازار است و توانایی سازمان برای یادگیری سریع تر از رقبای خود ممکن است تنها منبع آن ازمزیت رقابتی پایدار باشد.از این رو،درتحقیق حاضربه تبیین بیین رابطه بین بازارگرایی وعملکرد سازمانی با تاکید بر نقش متغیرهای نوآوری ویادگیری گرایی درشعب بانک ملی شهر رشت پرداخته شده است.جامعه آماری تحقیق کلیه کارشناسان و مدیران ارشد بانکهای ملی شهر رشت می‎باشندکه باتوجه به محدود بودن جامعه،از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 225نفر ازبین جامعه آماری تحقیق بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. این پژوهش ازنظرهدف تحقیق،ازنوع کاربردی می‎باشدو طرح تحقیق در این پژوهش،توصیفی-پیمایشی ازنوع همبستگی است.همچنین از پرسشنامه‎ استاندارد (Abdulai et all, 2016)برای گردآوری داده ها کمک گرفته شده است.برای تجزیه وتحلیل داده هانیز ازآزمونهای از آزمون کولموگوروف -اسمیرنف جهت تعیین نوع توزیع داده¬هاوبهره گیری از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری و روش تحلیل مسیربرازش کلی مدل وآزمون فرضیه¬ها ازنرم افزارهای Smart.PLS2 و Spss21استفاده شده است. نتایج نشان می¬دهد که نوآوری در تاثیر بازارگرایی بر عملکردسازمانی،بازارگرایی بر نوآوری،بازارگرایی بر یادگیری گرایی و بازارگرایی بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج مشخص نمود که یادگیری گرایی برنوآوری و یادگیری گرایی در تاثیر بازارگرایی بر نوآوری تاثیرمعناداری ندارند.درنهایت بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهادهایی برای مدیران و کارشناسان صنعت بانکداری به¬ویژه شعب بانک ملی شهر رشت ارائه شده است
كلمات كليدي : بازارگرایی ،عملکردسازمانی ،نوآوری ،یادگیری گرایی
تاريخ دفاع : 1396-6-30