بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930524983
نویسنده : خدیجه خباز باسلیقه
عنوان پایان نامه : بررسی ارتباط بین وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در صنایع خودروساز(سایپا) بر اساس مدل FRO
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :احمد قنبریان بروجنی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : وفاداری مشتریان یکی از متغیرهایی است که بسیاری از محققان مدیریت بازاریابی و رفتارمصرف کننده به تحقیق در ارتباط با آن پرداخته اند. از این رو هدف اصلی این تحقیق بررسی ارتباط بین وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در صنایع خودروساز(سایپا) بر اساس مدل FRO است. این تحقیق از نظر هدف در دسته ی تحقیقات کاربردی و از نظر گردآوری داده ها در دسته ی تحقیقات توصیفی قرار دارد. همچنین از نظر نوع رابطه ی بین متغیرهای تحقیق از نوع تحقیقات همبستگی به شمار می رود. جامعه ی آماری تحقیق کلیه ی مشتریان صنعت خودرو سایپا در شهر رشت است. با توجه به اينكه تعداد نمونه مورد نظر بر حسب دارا بودن بهترين شرايط، براي ارائه ي اطلاعات مناسب انتخاب مي شوند، به همين دليل روش نمونه گیری هم از نوع نمونه گیری غیراحتمالي و از نوع در دسترس است. برای جمع آوری داده های تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده نیز از طریق مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی مرتبه ی اول استفاده شد که از نرم افزار لیزرل کمک گرفته شده است. نتیجه ی فرضیه های تحقیق حاکی از وجود رابطه ی مثبت و معنی دار بین وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند داشت. در سایر فرضیات نیز رابطه ی مثبت و معنی دار بین قیمت، کیفیت، خدمات و انعطاف پذیری و وفاداری مشتریان مورد تایید قرار گرفته است.
كلمات كليدي : فاداری مشتریان، ارزش ویژه ی برند، صنایع خودروساز(سایپا)، رشت، مدل سازی معادلات ساختاری.
تاريخ دفاع : 1395-6-31