بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930316950
نویسنده : امیرجعفری
عنوان پایان نامه : تاثیر بکارگیری بافت دیداری بر دانش حروف اضافه در میان فراگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی سطح مبتدی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , محمدعبداللهی گیلانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : در فرآیند تدریس و فراگیری زبان انگلیسی، یکی از مشکل سازترین قسمت ها برای معلّمین و فراگیرندگان استفاده از حروف اضافۀ مکان است. این موضوع یکی از موضوعات رایج میان اکثر زبان ها است. حروف اضافه پیچیده و سخت هستند زیرا ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی در زبان انگلیسی دارند. در این تحقیق تلاش شده است تا نقش بافت دیداری موثر بر یادگیری حروف اضافۀ مکان در میان فراگیرندگان ایرانی زبان انگیسی سطح مبتدی بررسی گردد. شرکت کنندگان این تحقیق شامل 30 نفر از فراگیرندگان زبان انگیسی می شد که بر اساس نمره شان در آزمون تعیین سطح آکسفورد انتخاب شده بودند. تمام شرکت کنندگان مذکر بودند و سن آنها 12 سال بود. سپس، از آنها خواسته شد تا به پیش آزمون حروف اضافۀ مکان پاسخ دهند. پس از آن، شرکت کنندگان به یک گروه آزمایشی که در یادگیری حروف اضافۀ مکان، بافت دیداری دریافت می کردند، و یک گروه گواه که آموزش معمول و مرسوم در یادگیری حروف اضافه دریافت می کردند، تقسیم شدند. برای دریافتن تاثیر بکارگیری بافت دیداری، پس آزمون حروف اضافۀ مکان بین دو گروه اجرا شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان داده است که گروه آزمایشی در پس آزمون حروف اضافه بطور چشمگیری پیشرفت بالاتری نسبت به گروه گواه داشته است. همچنین نتایج نشان داد که حرف اضافه ی مکان ‘under’ بالاترین و حرف اضافه ی ‘outside’ کمترین میزان یادگیری را در میان حروف اضافه ی مکان داشتند. بنابراین مشخص شد که تدریس بوسیلۀ بافت دیداری تاثیر مثبتی بر دانش حروف اضافۀ شرکت کنندگان در این تحقیق داشته است.
كلمات كليدي : جلوه های دیداری،حروف اضافه مکانی، تدریس زبان
تاريخ دفاع : 1395-06-31