بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930359502
نویسنده : فرناز شب افروزان
عنوان پایان نامه : تاثیرآموزش واژگان انگلیسی با مقایسه دو روش فلش کارت و تکرار بر به خاطرسپاری لغت زبان آموزان سندروم دان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :معصومه ارجمندی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده این تحقیق می کوشد به بررسی تاثیر آموزش واژگان زبان انگلیسی با مقایسه دو روش فلش کارت و تکرار بر زبان آموزان سندروم دان ایرانی بپردازد. بدین منظور ، ۱۰ زبان آموز با رده سنی ۵ ۱ - ۱۰ از میان ۲۶ زبان آموز از مدرسه استثنائی خزائلی رشت، گیلان انتخاب شدند و سپس بصورت تصادفی به دو گروه ۵ نفره آزمایش و شاهد تقسیم بندی شدند. ۵ زبان آموز گره آزمایش برنامه آموزشی پنج هفته (ده جلسه) آموزش لغات زبان انگلیسی با روش فلش کارت دریافت نمودند درحالیکه ۵ زبان آموز گروه شاهد همین آموزش را با روش تکرار دریافت کردند. داده های گردآوری شده با استفاده از آمارتوصیفی، ارزش های تی (بحرانی و مشاهده شده) و نیز آزمون های تی تست مستقل و مزدوج به کمک نرم افزاز SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های تحقیق با توجه به نمرات بالای گروه آزمایش در پس آزمون نسبت به گروه شاهد نشان داد که آموزش واژگان انگلیسی با به کارگیری روش فلش کارت در به خاطرسپاری لغت زبان آموزان سندروم دان موثر است. بعلاوه این تحقیق به این نتیجه دست یافت که به کارگیری روش فلش کارت در آموزش زبان به عنوان ابزاری باارزش نه تنها برای ارتقای یادگیری واژگان زبان آموزان سندروم دان درجهت به خاطرسپاری لغت سودمند است بلکه فرایند شناختی آنهارا در جهت درونی سازی مواد یادگیری در ذهن شان را نیز فعال می سازد.
كلمات كليدي : سندروم دان- يادآوري
تاريخ دفاع : 1395-6-24