بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930444780
نویسنده : سعیده دلسوار طولارود
عنوان پایان نامه : تاثیر وسایل کمک آموزشی سمعی بصری در ارتقاء توانش بین فرهنگی زبان آموزان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , محمد عبداللهی گیلانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تحقیق کنونی توانش بین فرهنگی زبان آموزان ایرانی را مورد بررسی قرار می دهد تا میزان توانش بین فرهنگی آنها را نشان دهد. به منظور تحقق این هدف، آگاهی فرهنگی زبان آموزان ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است تا نه تنها نقاط ضعف وقوت توانش بین فرهنگی آنها مشخص شود، بلکه راهی برای رفع نقاط ضعف فرهنگی شان نیز یافت شود تا با افرادی با پیشینه فرهنگی اجتماعی، منطقه ای، فرهنگی، اقتصادی و زبان شناسی متفاوت، ارتباط و تعامل موثرتری برقرار نمایند. دراین پژوهش، تاثیر وسایل ارتباط جمعی در ارتقاء توانش بین فرهنگی زبان آموزان ایرانی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. روش مورد مطالعه این تحقیق توصیفی، کمی و کیفی می باشد و از طریق پرسشنامه، مشاهده و مصاحبه اطلاعات گرداوری شده است. پنجاه نفر از زبان آموزان ایرانی بعد از شرکت در آزمون تعیین سطحQPT انتخاب شدند که به صورت تصادفی درگروههای آزمایشی و گواه قرار گرفتند. بعد از پیش آزمون، یک دوره آموزشی برای گروه آزمایش برگزار شد که در آن شرکت کنندها فیلم هایی با محتوای آموزشی می دیدند و بعد از هر فیلم در مورد نکات فرهنگی موجود در فیلم صحبت می شد. اما گروه گواه، فقط فیلم های مستند بدون محتویات آموزشی زبان تماشا کردند. نتایج توسط تست غیر پارامتریک Mann Whitney U تجزیه و تحلیل شد و میزان ادراک زبان آموزان ایرانی نسبت به توانش بین فرهنگی شان مشخص گردید. یافته ها برنقش اساسی و مهم وسایل کمک آموزشی سمعی بصری، به ویژه فیلمهای آموزشی منتخب برارتقاء توانش بین فرهنگی تایید نمودند و زبان آموزان نیزبه مقدار درک شان نسبت به توانایی بین فرهنگی شان قبل و بعد از دوره آموزشی پی بردند. یافته های این تحقیق برای مدرسین زبان، طراحان برنامه درسی، برنامه ریزان دوره های آموزشی، زبان آموزان و مهاجران مفید خواهد بود.
كلمات كليدي : وسایل کمک آموزشی سمعی بصری،ارتقاء توانش بین فرهنگی
تاريخ دفاع : 1395-11-20