بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930452118
نویسنده : لاله بدخشان مهر
عنوان پایان نامه : رابطه مشتری گرایی و عملکرد صادراتی با توجه به نقش تعهد رفتاری و ارتباطات (مورد مطالعه: شرکتهای صادر کننده استان گیلان )
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بیژن شفیعی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تحقیق حاضر، با هدف بررسی رابطه مشتری گرایی و عملکرد صادراتی با توجه به نقش تعهد رفتاری و ارتباطات در بین شرکتهای صادر کننده استان گیلان انجام شد. پژوهش حاضراز حیث هدف، کاربردی، از حیث روش جمع آوری دادهها، میدانی و از نظر ماهیت، توصیفی با تأکید بر همبستگی محسوب میگردد. ابزار جمع آوری دادهها در این تحقیق پرسشنامه استاندارد است. جامعه آماری پژوهش شرکتهای صادراتی استان گیلان میباشند، که تعداد126مدیر از 42 شرکت به عنوان نمونه و از طریق روش تمام شمار برای پژوهش انتخاب شدند و پرسشنامه ی تحقیق، در میان مدیران شرکتهای صادراتی استان گیلان توزیع گردید.درطراحی پرسشنامه ازمقیاس پنج امتیازی لیکرت(ازکاملا مؤافقم تاکاملا مخالفم)استفاده شده است. در این پژوهش به منظور آزمون فرضیات از رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرم افزار ويژوال پی ال اس (visual pls) استفاده گردید. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان دادند که مشتری گرایی، تعهد رفتاری و ارتباطات نقش مثبتی در تبیین عملکرد صادراتی شرکتها دارند، به طوری که این سه متغیر در مجموع 1/76درصد از عملکردصادراتی را میتوانند تبیین نمایند.
كلمات كليدي : مشتری گرایی، تعهد رفتاری، ارتباطات، عملکرد صادراتی.
تاريخ دفاع : 1395-6-31