بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930301586
نویسنده : اشکان عبدالحسین نژاد
عنوان پایان نامه : بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتری در رابطه با مبادلات تجارت الکترونیک شرکت های بیمه استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , علیرضا فرخ بخت فومنی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تغییرات عمیقی در روابط اقتصادی بین افراد، شرکت¬ها و دولت¬ها به¬وجود آمده است. مبادلات تجاری بین افراد با یکدیگر، شرکت¬ها با یکدیگر و افراد با شرکت¬ها و دولت¬ها به¬سرعت از حالت سنتی خود که عمدتاً مبتنی بر مبادله اطلاعات بر مبنای اسناد و مدارک کاغذی بوده خارج شده و به¬سوی انجام مبادلات از طریق بهره¬گیری از سیستم¬های الکترونیکی در حرکت است. بیمه الکترونیکی نیز به¬عنوان بخشی از تجارت الکترونیک و موجی که کمتر از انقلاب صنعتی نیست در دنیا از رشد بی¬سابقه¬ای برخوردار است و بیمه و به¬طورکلی موسسات خدماتی از جمله صنایعی هستند که تجارت الکترونیک می¬تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه آنها ایفا کند. این درحالی¬ست که محققان ایجاد اعتماد را، به ¬خصوص در روابط بین مشتریان و شرکت¬ها حائز اهمیت می¬دانند، تا آنجا که بسیاری از صاحب¬نظران کلید موفقیت در تجارت الکترونیک را ایجاد و استقرار فراگرد مطمئن و مورد اعتماد برای خریدار می¬دانند. پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سوال است که آیا اعتماد مشتری در میزان وفاداری آنها موثر است؟ این پژوهش از نظر هدف کاربردی واز نظر شیوه جمع¬آوری داده¬ها از مخاطبین، توصیفی-پیمایشی می¬باشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از افرادی است که از طریق وب¬سایت از خدمات شرکت¬های بیمه آسیا استفاده می¬کنند که به¬ صورت تصادفی از بین جامعه آماری پژوهش انتخاب ‌گردیدند. حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه آماری نامحدود 384 نفر درنظر گرفته شده است. داده¬های پژوهش نیز از طریق پرسشنامه توزیع شده بدست آمده است که تلخیص داده¬ها با استفاده از نرم¬افزارSpss22 و مدل¬سازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر با استفاده از نرم¬افزار Amos18 صورت گرفته است. نتایج به دست آمده نشان داد تاثیر معنی¬داری بین متغیرهای پژوهش وجود دارد و آمارهای به دست آمده عوامل موثر بر وفاداری مشتری را شناسایی نموده است.
كلمات كليدي : اعتماد مشتری، مبادله تجارت الکترونیک، مشارکت، رضایتمندی، ارزش، وفاداری،
تاريخ دفاع : 1395-11-30