بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940297938
نویسنده : شهین شعبانی
عنوان پایان نامه : تاثیر نور بر واکنش مشتریان مواد غذایی با تاکید بر بازاریابی عصبی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مهدی فدایی,
استاد مشاور (استاد مشاور مدعو) : , دکتر مهدی همایونفر,
چكيده : تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر نور های مختلف بر واکنش خریداران در خرده فروشی می باشد. با استفاده از روش نورومارکتینگ در یک دوره زمانی 5 ماهه انجام شد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش روش آزمایشگاهی و واکنشهای مغزی توسط ثبت سیگنال با دستگاه الکترو انسفالوگرافی EEG با استفاده از نرم افزار open bci processing با نرخ نمونه گیری 512 در بازه 7 تا 13 هرتز و 13 تا 30 هرتز توسط دو الکترود F3 و F4 انجام گردید. این تحقیق، تعداد نمونه 10 نفر آزمودنی به روش غیر احتمالی قضاوتی انتخاب شدند و برای هر نفر، 4 مرحله عملیات ثبت فرکانس 4 ثانیه ای انجام گرفت و40 خروجی در نرم افزار اکسل میانگین گیری شد و سپس با استفاده از نرم افزار spss و با آزمونهای ویلکاکسون و کروسکال والیس تجزیه و تحلیل گردید. نتایج تحقیق نشان داد مقادیر بدست آمده در مقادیر آلفا و بتاf3 (احساسات مثبت) و آلفا و بتای f4(احساسات منفی) تفاوت معناداری در سه رنگ (سبز، زرد، قرمز) وجود ندارد و در مقایسه میانگین آلفا و بتای f3 و آلفا و بتای f4 احساسات مثبت و منفی، در هر نور تفاوت معنادار داشتند و نیمکره چپ مغز را بیشتر درگیر نمودند. لذا عواطف و احساسات مثبت و منطقی، بیشتر می باشد.
كلمات كليدي : کلیدواژه ها: رفتار مشتری، عواطف، نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی)، الکتروانسفالوگراف EEG
تاريخ دفاع : 1396-6-26