بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930480551
نویسنده : كيوان تنديشه
عنوان پایان نامه : تاثیر ترکیب نظریه هوش چند گانه وآموزش مهارت تفکر انتقادی بر توانایی صحبت کردن فراگیران ایرانیزبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , محمد عبدالهي گيلاني,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف اصلی این تحقیق عبارتست از بررسی اثر استفاده از ترکیب تکنیک تفکر انتقادی و تمرینات بر پایه هوش چند گانه بر روی توانایی صحبت کردن فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. تعداد 48 دانش آموز سطح متوسط بر پایه تست استاندارد PPTو تست هوش چند گانه گاردنر انتخاب شدند. بعد از تعیین نوع هوش فراگیران، هر گروه هوشی به طور تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایشی تقسیم شدند. هر گروه شامل 24 دانش آموز یعنی 4 گروه هوشی 6 نفری. چهار گروه هوشی عبارت بودند از هوش زبانی، هوش منطقی یا ریاضی، هوش بصری یا فضایی و هوش موسیقیایی. این تحقیق تلاش کرد تا به سوالات زیر پاسخ دهد: 1- آیا ترکیب تکنیکهای تقکر انتقادی و تمرینات بر پایه هوش چند گانه توانایی صحبت کردن فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم را بهبود می دهد؟ 2- آیا هیچ رابطه ای بین سن و توانایی صحبت کردن فراگیرانی که مهارت تفکر انتقادی را دریافت می کنند وجود دارد؟ نتایج نشان می دهد که ترکیب تکنیکهای تفکر انتقادی و تمرینات بر پایه هوش چند گانه به طور قابل توجهی توانایی صحبت کردن فراگیرانی ایرانی را بهبود می دهد.اما از نظر آماری رابطه قابل توجهی بین سن و توانایی صحبت کردن فراگیرانی که آموزش را دریافت کردند وجود ندارد. علاوه بر این، تحقیق حاضر نشان داد که در داخل گروه مورد آزمایش تفاوت قابل توجهی در توانایی صحبت کردن چهار گروه هوشی نبود، اما آیتم range در مقایسه با دیگر آیتمهای مصاحبه به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.
كلمات كليدي : نظریه هوش چند گانه - مهارت تفکر انتقادی
تاريخ دفاع : 1395-6-24