بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940171463
نویسنده : میلاد صفرزاده
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر مولفه های نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر تمایل به خرید محصولات سبز جوانان در استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر شهرام گیلانی نیا,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده امروزه مسايل زيست محيطي و حفظ محيط زيست يكي از مهمترين معيارهايي است كه مصرف كنندگان هنگام خريد آن را مدنظر قرار مي دهند. اما با گذر زمان و ارتقا جايگاه بازاريابي سبز، توجه بيشتري به رفتار خريد سبز و عوامل تاثيرگذار بر آن شد و محققان بيشتري به بررسي آن پرداختند. در این راستا هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر مولفه های نظریه ی رفتار برنامه ریزی شده بر تمایل به خرید محصولات سبز جوانان در استان گیلان بود. روش پژوهش همبستگی و جامعه ی آماری تحقیق افراد جوان زیر 40 سال در استان گیلان که از محصولات سبز استفاده می کنند، بود. همچنین روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع روش نمونه گیری خوشه ای و غیر احتمالی در دسترس بود. تعداد نمونه مورد مطالعه شامل 388 مشتری بود. پس از جمع آوری داده ها به وسیله پرسشنامه های استاندارد، جهت ارزیابی روابط بین متغیرها از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است و به طور کلی کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتیجه فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر نگرانی زیست محیطی بر تمایل به خرید مصرف کنندگان محصولات سبز، نگرانی زیست محیطی، دانش محیطی بر نگرش مصرف کنندگان محصولات سبز؛ دانش محیطی و نگرش بر تمایل به خرید مصرف کنندگان محصولات سبز؛ هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده بر تمایل به خرید مصرف کنندگان محصولات سبز داشت.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : تمایل به خرید سبز، نگرش سبز، نگرانی زیست محیطی، دانش محیطی، هنجارهای ذهنی.
تاريخ دفاع : 1396-6-29